مدیرکل آموزش پرورش استان همدان:

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش هزینه نیست

مدیرکل آموزش پرورش استان همدان گفت: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه آینده متعلق به آموزش و پرورش است.

سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش هزینه نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد پورداود  مدیرکل آموزش پرورش استان همدان  در آیین سی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم با اشاره به جایگاه و منزلت معلم در اسلام اظهار داشت: در متون اسلامی به امر تعلیم و تربیت اهتمام ویژه شده و معلمی جایگاه منحصر به فرد دارد.

وی با بیان اینکه بر جایگاه والای مقام معلمی آیات قرآن، روایات و احادیث  تاکید دارند، گفت: خداوند در آیه دوم سوره جمعه پس از اعلام بعثت به دو مقوله تعلیم و تربیت اهتمام ویژه داشته است که معتقدیم تعلیم و تربیت هر دو توأمان با یکدیگر هستند به طوری که اگر این دو عنصر در کنار یکدیگر قرار بگیرد خروجی آنها عناصر مفید و خداباور برای اجتماع خواهد بود و در آموزش و پرورش کارها به خوبی شکل خواهند گرفت.

مدیرکل آموزش پرورش استان همدان با بیان اینکه امر تربیت مقدم بر تعلیم است، گفت: معلمین قبل از آن که تعلیم دهنده باشند نقش مربیگری دارند و این نقش برگرفته از رسالت بزرگ پیامبران است.

وی با اشاره به لزوم اجرایی شدن سند تحول بنیادین در دستگاه آموزش و پرورش عنوان کرد: این سند نقشه راه آموزش و پرورش است و بر اساس این سند آموزش و پرورش در نقش معلم سترگ دیده شده است.

پورداود با بیان اینکه در صورت اهتمام ورزیدن به سند تحول بنیادین برون داد آموزش و پروش مثبت و اثرگذار خواهد بود، اضافه کرد: بر اساس این سند معلم از نقش باشکوهی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه معلم فردی فکور و پژوهشگر و در فرایند آموزش و پرورش اثرگذار است، بیان کرد: معلم فردی است که در جریان تعمیق یادگیری و یاددهی فعال است و در همه جوامع جزء عناصر سازنده و مفید است که به دلیل تاثیرگذاری آن هیچ‌گاه قابل حذف نیست.

مدیرکل آموزش پرورش استان همدان جایگاه معلم در آموزش و پرورش را بسیار خطیر دانست و تصریح کرد: معلم آموزش و پرورش و محور توسعه همه‌جانبه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی دستگاه آموزش و پرورش را گسترده‌ترین دستگاه اجرایی کشور معرفی کرد و یادآور شد: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه آینده متعلق به آموزش و پرورش است و جوامعی در آینده موفق خواهند بود که برای آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کرده و برنامه داشته باشند.

پورداود با بیان اینکه معلمان نقش هدایتگرانه دارند، افزود: معلمان با تأسی از خداوند متعال به عنوان نخستین معلم، با وجود تنگناهایی که وجود دارد با نفوذترین افراد جوامع هستند و نقش الگویی دارند به طوری که مرجع علمی و اخلاقی در جامعه به شمار می‌آیند.

وی با بیان اینکه معلمین نسبت به دانش‌آموزان مودت دارند نه محبت، گفت: معلمی که به دانش‌آموز تعلیم می‌دهد انتظار پاداش مادی از او ندارد بلکه برای رشد وتعالی او تلاش می کند.

مدیرکل آموزش پرورش استان همدان معلمان را امانتداری بزرگ برای دانش‌آموزان دانست و خاطرنشان کرد: معلم باید خردمند، دین دار، باوقار و با مروت باشد ضمن اینکه علمای تعلیم و تربیت بر این باور هستند که بشر تنها با تعلیم و تربیت به هدایت خواهد رسید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار