رئیس امور عشایر دلفان خبرداد؛

خسارت ۴ میلیارد تومانی سیلاب به جاده‌های عشایری دلفان

رئیس امور عشایر دلفان از خسارت ۴ میلیارد تومانی سیلاب به جاده‌های عشایری دلفان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ فتحعلی جهانی، رئیس امور عشایر دلفان با بیان اینکه سیلاب و بارندگی‌های اخیر ۵۰۰ راس بره و بزغاله را از عشایر دلفان تلف کرد، گفت: زیرساخت‌های جاده‌های عشایری شهرستان نیز به میزان ۴ میلیارد تومان خسارت دیده‌اند.

جهانی با اشاره به اینکه ۱۵۰ کیلومتر از جاده‌های شوسه و مالروی روستا‌های نیمه کوچ روی شهرستان نیز به میزان ۳۰ درصد خسارت دیده‌اند، افزود: در حال حاضر ۱۰۰ خانوار عشایری در مناطق ییلاقی شهرستان ساکن هستند.

وی با اشاره به وجود ۱۰۰ هزار راس دام در شهرستان دلفان، عنوان کرد: از این مجموع ۹۷ هزار راس دام سبک و ۳ هزار راس نیز دام سنگین هستند.

رئیس امور عشایر دلفان  با اشاره به تولید ۱۲ هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر دلفان، افزود: عشایر شهرستان دلفان سالانه ۳۵۰ هزار لیتر شیر تولید می‌کنند که خام فروشی ندارند و فقط محصول شیر را فرآوری می‌کنند؛ عشایر این شهرستان سالانه ۵۰ تن کشک، ۴۰ تن روغن حیوانی و ۱۲۰ تن پشم تولید می‌کنند.

جهانی با اشاره به توزیع آرد، نفت سفید و سیلندر گاز مایع در بین خانوار‌های عشایری، تصریح کرد: در زمستان سال گذشته بیش از ۳ هزار تن جو و سبوس به نرخ مصوب در میان خانوار‌های عشایری توزیع کردیم که اگر این کار انجام نمی‌گرفت ۳۰ درصد نهاده‌های دامی گران می‌شد.

انتهای پیام/د

سیلاب ۴ میلیارد تومان به جاده‌های عشایری دلفان خسارت زد‌

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار