نظارت دادگستری بر پرونده‌های قاچاق کالا

رئیس کل دادگستری فارس از نظارت مجموعه قضایی بر پرونده‌های قاچاق کالا خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری فارس در اولین نشست شورای قضایی استان در سال ۹۷ با اشاره به نامگذاری سال به نام سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: تأکید مقام معظم رهبری بر تولید داخلی در راستای ساماندهی و رونق اقتصادی و خودکفایی داخلی است که در این مسیر اهمیت مبارزه با قاچاق کالا بیش از پیش مشخص می‌شود.

 نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان این که بخشی از نابسامانی‌های اقتصادی نتیجه مسائل بین المللی و عهدشکنی‌های جامعه بین‌الملل در قبال کشور است، ادامه داد: این امر نشان دهنده اهمیت تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر اتکاء به درون و ایستادگی در مقابل غرب است.

القاصی مهر با اشاره به این که یکی از برنامه‌های اساسی در مجموعه قضایی در راستای تحقق شعار سال مقابله جدی با قاچاق کالا است، افزود: لازم است مجموعه قضایی بخصوص در حوزه پیشگیری برنامه مدون و کارشناسی شده‌ای تهیه و تدوین کند.

وی با تأکید بر اینکه هماهنگی نهاد‌های متولی امر مقابله با قاچاق کالا در راستای تحقق سیاست‌های مقابله و اجرای قانون اهمیت قابل توجهی دارد خواستار هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اقتصادی و بازرگانی و دستگاه‌های نظارتی و انتظامی شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس به اعمال نظارت ویژه مجموعه قضایی استان در پرونده‌های قاچاق کالا اشاره کرد و به مجموعه قضایی استان تأکید کرد: ساز و کار این اقدام و همچنین تدوین طرح پیشگیری از قاچاق کالا در مجموعه قضایی استان در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های ویژه هفته قوه قضائیه بر تدوین برنامه‌های اطلاع رسانی از عملکرد دستگاه قضایی در یک سال گذشته و همچنین محور قرار دادن شعار سال، دستگاه قضایی در راستای تحول امر تکریم ارباب رجوع تأکید کرد و گفت: در برنامه‌های هفته قوه قضائیه امسال تلاش خواهد شد تا زوایای بیشتری از عملکرد دستگاه قضایی در اختیار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اقدامات قابل توجهی در حوزه فرهنگی در جهت تقویت اصول تکریم ارباب رجوع در سطح کلان و همچنین استان فارس انجام شده است که اثرات بهبود شرایط در تکریم ارباب رجوع به تدریج نمایان خواهد شد.

گفتنی است، در این نشست کلیات طرح تحول قوه قضائیه کلیات طرح تحول قوه قضائیه و برنامه های ویژه هفته قوه قضائیه در سال 97 مطرح و مورد بحث و بررسی اعضای شورای قضایی استان قرار گرفت.

انتهای پیام/ن

نظارت مجموعه قضایی بر پرونده‌های قاچاق کالا

برچسب ها: دادگستری ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار