مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان:

اجرای طرح نظارت وبازرسی اصناف در ماه رمضان

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت:نظارت وبازرسی اصناف در ماه رمضان تشدید می شود.

جواد محمدی فشارکی در گفت‌وگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به بازرسی 30 روزه اصناف بر بازارهای اصفهان در آستانه ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در این مدت 100 بازرس قراردادی و 245 بازرس افتخاری بر تمام واحدهای صنفی فعال در اصفهان نظارت ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه 150 تیم بازرسی از 22 اردیبهشت تا آخرین روز ماه مبارک رمضان 25 خرداد ماه بر واحدهای صنفی در بازار اصفهان نظارت دارند، افزود: بازرسی‌ها از ساعت 8 صبح تا 10 شب توسط بازرسان اصناف اجرایی می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان ادامه داد: در ایام ماه مبارک رمضان بازرسی‌های مشترک با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اداره‌کل تعزیزات حکومتی بر تمام واحدهای صنفی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان بازار صنوف گز و شیرینی، میوه و سبزی، گوشت سفید و قرمز، کبابی و بریانی، رستوران‌ها، نانوایی‌ها بیشتر از صنوف دیگر مورد نظارت بازرسان قرار می‌گیرد.

محمدی فشارکی پیرامون اینکه مابقی صنوف در بازار اصفهان از طرح تشدید بازرسی و نظارت ماه مبارک رمضان مستثنا نیستند، گفت: در این ایام تمام صنوف و اتحادیه‌ها که به نوعی مردم برای تهیه اقلام ماه رمضان با آنها ارتباط دارند هم مورد بازرسی قرار می‌گیرند، اما نظارت بر صنوفی اعم از شیرینی‌فروشی‌ها در تأمین زولبیا و بامیه، آش و حلیم، کله و ‌پاچه با نظارت خاصی اجرایی می‌شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ساعات کار رستوران‌ها، فروشگاه‌های حلیم و آش، فست‌‌فودی‌ها و اغذیه‌فروشان اعلام شده است، اظهار داشت: هر ساله ساعات کاری این صنوف در ایام ماه مبارک رمضان توسط اداره اماکن اصفهان تعیین می‌شود، اما هنوز ساعت آن را به صنوف اعلام نکرده‌اند و بیشتر فعالیت آنها عصرها آغاز می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در پاسخ به این سئوال که طی سال گذشته کدام صنوف بیشترین تخلفات را مرتکب شده‌اند، بیان کرد: درصد بالای تخلفات واحدهای صنفی را بدون بررسی کامل نمی‌توانیم بازگو کنیم، زیرا منطقی نیست رقمی را اعلام کنیم، برخی صنوف از واحد کمتری نسبت به واحدهای دیگر برخوردارند و به تبع بازرسی‌ها آنها هم کمتر است، اما صنوفی با تعداد واحد بیشتر، به طور حتم بازرسی‌های بسیار با تخلفات بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه نصب اتیکت قیمت بر روی کالاها و اجناس تا 80 درصد از گران‌فروشی‌ها و تخلفات می‌کاهد، افزود: شهروندان با مشاهده هرگونه تخلف و یا گرانفروشی می‌توانند با شماره تلفن‌های 13-32352012 مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان به ستاد خبری و یا دایره رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردمی این مدیریت اطلاع دهند تا در اسرع وقت برای بررسی، اقدام لازم اجرایی شود.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: تعزیرات ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار