استقرار هفت گروه استهلال ماه رمضان را در سیستان و بلوچستان

رئیس ستاد استهلال سیستان و بلوچستان گفت: هفت گروه استهلال با حضور علما و کارشناسان تشیع و تسنن در شهرستان‌های مختلف این استان استقرار می‌یابند.

حجت الاسلام غلامرضا عباسی رئیس ستاد استهلال سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: : هفت گروه استهلال با حضور علما و کارشناسان تشیع و تسنن در شهرستان‌های مختلف این استان هلال ماه مبارک رمضان را از فردا رصد می‌کنند.

حجت الاسلام غلامرضا عباسی اظهار داشت: این گروه‌ها از قبل از غروب فردا ۲۶ اردیبهشت برابر با ۲۹ شعبان سال ۱۴۳۹ هجری قمری با تجهیزات لازم در شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر، سراوان، چابهار، نیکشهر و خاش استقرار می‌یابند.

وی افزود: این گروه‌های حداقل پنج نفره مجهز به دوربین‌های ۲۰ در ۸۰ و ۲۰ در ۱۲۰ دو چشمی هستند و در ۲ شهر زاهدان و زابل (مرکز و شمال استان) نیز از تلسکوپ استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت نبود گرد و خاک شرایط جوی در سیستان و بلوچستان برای رویت ماه خوب است.

رئیس ستاد استهلال سیستان و بلوچستان تصریح کرد: گروه‌های استهلال با حضور افراد خبره تشیع و تسنن در طول سال کار رویت ماه‌ها را انجام می‌دهند که با توجه به حساسیت ماه رمضان این کار با دقت نظر بیشتری انجام می‌شود.

عباسی اظهار داشت: این ستاد بعد از جمع بندی رصد‌ها و رویت هلال ماه رمضان نتیجه را به ستاد مرکزی و دفتر رهبر معظم انقلاب ارسال خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار