نظارت بر مراکز عمومی وتهیه و توزیع مواد غذایی هرمزگان ویژه ماه رمضان

طرح نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ویژه ماه مبارک رمضان در هرمزگان اجرا می‌شود.

ماشاالله مریدی مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، گفت: ۹۰ کارشناس و بازرس بهداشت محیط در قالب ۴۵ تیم ۲ نفره طرح نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ویژه ماه مبارک رمضان در هرمزگان را اجرا می‌کنند.
وی افزود: این طرح با همکاری سایر دستگاه های اجرایی همچون دامپزشکی و تعزیرات حکومتی از ۲۲ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۶ خرداد ادامه دارد.
مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت هرمزگان گفت: بازرسان هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب و در صورت لزوم تا ۲۴ شب کار بازرسی را انجام می‌دهند.
مریدی افزود: تیم‌های بازرسی مجهز به دستگاه‌های سنجش و نمونه برداری آب، مواد غذایی و روغن مصرفی در مواد غذایی هستند.
وی گفت: بررسی مراکز حساس شامل مرکز‌های عرضه شیرینی سنتی، زولبیا و بامیه، آش و حلیم از نظر بهداشت فردی، ابزار کار و بهداشت ساختمان در دستور کار قرار دارد.
مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت هرمزگان گفت: روغن مصرفی در شیرینی فروشی‌ها، آب مصرفی و میزان نمک مصرفی در مواد غذایی به صورت ویژه کنترل و بررسی شده و با مراکز غیر بهداشتی و غیر مجاز برخورد می‌شود.
مریدی از مردم و برگزار کنندگان مراسمات مذهبی و افطاری خواست موارد بهداشتی همچون شست و شوی اصولی سبزی خام و سرو مواد غذایی گرم در ظروف گیاهی یک بار مصرف را رعایت کنند.
وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف و یا موارد غیر بهداشتی از طریق شماره ۱۹۰ گزارش دهند تا در اسرع وقت پیگیری‌های لازم صورت گیرد.
انتهای پیام/ز


اجرای طرح نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی هرمزگان

برچسب ها: تغذیه ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار