استقبال از ماه مبارک رمضان با غبارروبی مساجد خوزستان

مسئول رسیدگی به امور مساجد و تشکل های اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان از غبارروبی و عطرافشانی بیش از یک هزار مسجد در استان به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا عباسی، مسئول رسیدگی به امور مساجد و تشکل های اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به نزدیک شده به ماه مبارک رمضان و قرار داشتن در دهه تکریم بیان داشت: با استفاده از ظرفیت های مردمی، مشارکت هیات های امنای مساجد و نمازگزاران کار غبارروبی مساجد به منظور استقبال و ورود به ماه ضیافت الهی انجام شد.

وی هدف از غبارروبی مساجد را ترغیب مردم به حضور در برنامه های فرهنگی مساجد، ایجاد نشاط معنوی، تلاش برای معرفی و الگوسازی کیفی مساجد و ارتقای بهداشت عناون نمود.

عباسی در ادامه اذعان داشت: هیات امنا و فعالان فرهنگی مساجد در دهه غبارروبی خانه خدا، توانسته اند در جهت توسعه و ارتقاء فرهنگ غبارروبی مساجد به سمت مفهوم جامع تر و نزدیک تری از تکریم مساجد برسند.

مسئول رسیدگی به امور مساجد و تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه مساجد همواره کانون عبودیت، علم و دانش، اخلاق و تبلیغ دین بوده و هست، به فرمایش مقام معظم رهبری که مساجد پایگاه خودسازی، مقابله با هجوم فرهنگی دشمن و زمینه سازی برای ایجاد تمدن اسلامی و بصیرت افزایی است اشاره و تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای رسیدن به این اهداف والای اسلامی و الهی است.

این مقام مسئول، برگزاری مراسم ختم قرآن، اطعام ساده، برگزاری احیای لیالی قدر، برپایی سفره کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در شب های 14 و 15 رمضان، مداحی و برپایی محافل قرآنی را از برنامه های فرهنگی و مذهبی مساجد خوزستان در ماه ضیافت و میهمانی الهی از جمله مراسمات این ماه بیان کرد.

انتهای پیام/گ

آمادگی مساجد برای ماه مبارک رمضان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.