ظریف پس از دیدار با موگرینی؛

همه طرف‌های باقیمانده در برجام بر ضرورت اجرای کامل آن تاکید دارند

وزیر خارجه گفت: ضرورت اجرای کامل برجام توسط همه طرف‌های باقیمانده و بهره‌مندی ایران از منافع برجام نظر مشترک ماست.

ضرورت اجرای کامل برجام توسط همه طرف‌های باقیمانده، نظر مشترک ماستبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (سه‌شنبه) پس از دیدارش با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل و در جمع خبرنگاران درباره گفت‌وگوهایش با موگرینی گفت: بحث‌های خوبی با خانم موگرینی برای آمادگی جلسه امروز (نشست مشترک با موگرینی و سه وزیر اروپایی) داشتیم.

ظریف گفت: تأکید بر ضرورت اجرای کامل برجام توسط همه طرف‌های باقیمانده و بهره‌مندی ایران از منافع برجام و اینکه این بهره‌مندی‌ها تضمین شود، نظر مشترک ماست.

وی خاطرنشان کرد: درباره نحوه اقدام و چگونگی رسیدن به آن تضمین‌ها کار را شروع کردیم، از دیروز در سطح کارشناسی و امروز هم در سطح کارشناسی و در این ملاقات و در ملاقاتی که امشب وزرا خواهند داشت و همینطور در کاری که در طول یکی دو هفته آینده به صورت مشترک در سطح سیاسی و کارشناسی ادامه خواهیم داد، در زمینه روش‌هایی که می‌شود هم منافع ایران و هم منافع سایر اعضای باقیمانده برجام را تضمین کرد، گفت‌وگو خواهیم کرد.

وزیر خارجه با بیان اینکه برجام دارای منافع برای همه بوده، اظهار داشت: باید اطمینان حاصل کنیم یک کشور با خروج غیرقانونی‌اش نمی‌تواند منفعتی را از یک قضیه ببرد و سایر اعضایی که متعهد ماندند می‌‌توانند از منافعش بهره‌مند شوند.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: ظریف ، وزارت خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
آمریکا اهل دروغ و بدعهدی هستش
آخرین اخبار