نیکی هیلی در نشست شورای امنیت درباره کشتار غزه به جای صحبت درباره دستور کار این جلسه، ایران را به اقدامات بی‌ثبات‌کننده در منطقه متهم کرد!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بحث و تبادل نظر درباره خشونت‌های اخیر در غزه به دنبال افتتاح سفارت آمریکا در قدس برگزار شد.

نماینده لهستان به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت در آغاز این نشست خواستار یک دقیقه سکوت برای احترام به کشته‌شدگان حوادث دیروز غزه شد.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره کشتار غزه به جای صحبت درباره دستور کار این جلسه، ایران را به حمله به جولان و حمایت از اقدامات بی‌ثبات‌کننده در منطقه متهم کرد!

هیلی همچنین مدعی شد حوادث غزه به انتقال سفارت آمریکا به قدس ارتباطی نداشته، بلکه «تحریکات» حماس عامل این حوادث بوده است!

او بدون اشاره‌ای به محکومیت یا ابراز نگرانی درباره کشتار فلسطینی‌ها، اظهاراتش را با تبریک به مناسبت هفتادمین سالگرد تأسیس رژیم صهیونیستی تمام کرد.

نیکلای ملادینوف، فرستاده سازمان ملل متحد به منطقه خاورمیانه با مرگبار خواندن حوادث روز گذشته از اسرائیل، مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین خواست شرایط خروج شهروندان فلسطینی که به شدت زخمی شده‌اند از غزه فراهم کند.

ملادینوف در جلسه بررسی شورای امنیت درباره فلسطین گفت: «من از اسرائیل، مصر و شورای امنیت می‌خواهم خروج فلسطینیانی که به شدت زخمی شده اند از غزه را برای درمان فراهم کنند.»

نماینده کویت در اظهارات خود در این نشست با شدیدترین لحن قتل‌عام شهروندان غزه را محکوم کرد.

نماینده کویت افزود: اگر شورای امنیت اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم کرده بود این اقدامات ادامه پیدا نمی‌کرد. کویت قصد پیشنهاد قطعنامه‌ای برای «محافظت از شهروندان فلسطینی» را دارد.

نماینده انگلیس ضمن انتقاد از استفاده رژیم صهیونیستی از گلوله‌های جنگی در پاسخ به تظاهرات فلسطینی‌ها، تحقیق درباره حوادث روز گذشته را خواستار شد. او از جامعه بین‌الملل خواست اقدامات خود را برای صلح میان اسرائیل و فلسطین تشدید کنند. 

نماینده چین نیز در نشست شورای امنیت گفت: مخالف هر اقدام خشونت‌باری علیه غیرنظامیان هستیم. از اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها به خصوص طرف اسرائیلی می‌خواهیم خویشتنداری نشان دهند. ساکنان غزه در شرایط وخیمی زندگی می‌کنند.

نماینده فرانسه خواستار تحقیقات شفاف درباره حوادث غزه شد و گفت: ارتش اسرائیل نباید علیه تظاهرات‌کنندگان از قدرت بیش از حد استفاده کند. هدف قرار دادن غیرنظامیان را محکوم می‌کنیم. 

نماینده روسیه ضمن تسلیت به خانواده‌های فلسطینی‌هایی که در حوادث غزه کشته شدند در این نشست گفت: مسکو از بالا گرفتن تنش‌ها در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها عمیقا نگران است. تعداد قربانیان مایه نگرانی است. اقدامات یکجانبه برای تغییر توافقات مورد تایید سازمان ملل به دستیابی به صلح کمکی نمی‌کند. استفاده کور از خشونت علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کنیم و از همه می‌خواهیم خویشتنداری نشان دهند.

ریاض منصور، نماینده تشکیلات خودگردان گفت: فلسطینی‌ها لحظات تلخ و غم‌باری را تجربه می‌کنند. ما از تحقیقات مستقل حمایت می‌کنیم و نتیجه آن را هم می‌پذیریم. آیا طرف مقابل هم حاضر است چنین چیزی بگوید؟  آنچه اسرائیل انجام داد، جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است. بارها از شورای امنیت خواسته‌ایم برای توقف حملات اسرائیل به غیرنظامیان اقدام فوری کند.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل مدعی شد: وقایع اخیر در غزه تظاهرات نبود بلکه شورش‌های خشونت آمیز بود.

دنی دنون در نشست شورای امنیت با دروغ پردازی و با هدف انحراف افکار عمومی دنیا ادعا کرد: حماس مردم غزه را به گروگان گرفته است.

او حماس را به استفاده از مردم غزه به عنوان سپر انسانی متهم و تلاش کرد با فرافکنی اعتراضات اخیر را بازی مرگبار فلسطینی‌ها جلوه دهد.

دنون با حمایت از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت به بیت المقدس، گفت: این اقدام دلیلی برای خشونت بر ضد اسرائیل نیست.

ریاض منصور، سفیر فلسطین هنگام نطق نماینده رژیم صهیونیستی نشست شورا را ترک کرد.

نشست اضطرای شورای امنیت درباره فلسطین بدون نتیجه خاصی پایان یافت. در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حوادث اخیر فلسطین، بیشتر اعضا خواستار تحقیقات مفصل شدند.

متن پیش نویس قطعنامه‌ای نیز در همین خصوص فردا در اختیار اعضای شورای امنیت قرار داده می‌شود. به گفته برخی کارشناسان احتمالا آمریکا هرگونه قطعنامه ضد اسرائیلی را وتو خواهد کرد.

انتهای پیام/

نشست شورای امنیت درباره کشتار فلسطینیان در غزه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
خوبه همم میدونن بی اساس اظهاراتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
زمان درس اخلاق گذشت اکنون زمان جنگ ویرانگر است !!!
آخرین اخبار