زندگی نامه شهید محرم قربانزاده

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید محرم قربانزاده یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.
شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.
شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید محرم قربانزاده یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:
شهید محرم قربانزاده در سال 1339 در یک خانواده مذهبی و متوسط در قریه چورس از توابع قره ضیاالدین خوی به دنیا آمد ،در پس از گذراندن دوران طفولیت جهت ادامه تحصیلات خود عازم خوی گردید.
در موقع انقلاب عظیم اسلامی ایران در دبیرستان امیرکبیر مشغول به تحصیل بود و با اوجگیری مبارزات حق طلبانه و تعطیل مدارس وی جهت مسئولیتی که نسبت به پیروزی انقلاب به قریه چورس زادگاه اصلی خویش مراجعت نموده و همراه با دیگران برادران حزب الهی چورس جهت آگاهی و بیداری مردم در مورد انقلاب همیاری و همکاری نموده و با پخش اعلامیه ها و عکسهای امام نقش فعالی در گسترش انقلاب ایفا کرد.
بعداز پیروزی انقلاب دوباره جهت ادامه تحصیل خود به خوی عزیمت نمود و بالاخره در خردادماه سال 60 موفق به اخذ دیپلم گردید.
بهمن ماه همان سال برای خدمت مقدس سربازی اعزام گردید و بعد از سپری نمودن دوره آموزش به تیپ 37 زرهی شیراز منتقل شد بخاطر حفظ ارزشهای والای اسلام خود را جهت شرکت در مبارزات جنگ تحمیلی آماده نمود
او همیشه میگفت خوش به حال آن کسی که جان خود را فدای اسلام و انقلاب نماید.
شهید در سال 61/2/23 زخمی میگردد و برای درمان در بیمارستان اهواز بستری می شود ولی زمانیکه به خودش میاید همان طور با بدن زخمی دوباره عازم جبهه شده و با شرکت فعالانه در عملیات حق بر علیه باطل دین خود را به اسلام و انقلاب و رسول اکرم ادا می نماید ، وی در تاریخ 61/2/29 پس از یک نبرد بی امان به شهادت رسید.


فراز ی از وصیت نامه شهید محرم قربانزاده

پدر و مادر بزرگوارم اکنون که ندای حق را لبیک گفته و بسوی معبود خود باز میگردم از خداوند متعال که هدفم از شرکت در جهاد برگشت بسوی او بود میخواهم تا شهادتم را قبول نماید .اگر لایق شهادت شدم از شما انتظار دارم که بجای گریه و زاری در شادی من شریک بوده و روحم را شاد کنید . درود بر رزمندگان اسلام که در جبهه های نبرد حق بر باطل دلیرانه و مصممانه با کفار مزدور میجنگند و خون خود را به دین خود میبخشند و با خون خود نهال آزادی را آبیاری می کنند.
پدر و مادر عزیزم و برادران گرامیم این را هم گوشزد نمایم که منبا شوق و علاقه خودم و آگاهانه راه جبهه را انتخاب کرده ام وگرنه کسی مرا با زور به جبهه نفرستاده است و از شما بطور عاجزانه تقاضای که چون من نماز روزه و قضا دارم اگر بتوانند عوض آنها را انجام دهد تا من در پیشگاه خدا خجالت نباشم بار دیگر تکرار میکنم از تمامی اقوام و آشنایان و دوستان برایم حلالیت بگیرید و تنها انتظاری که از همه اقوام و آشنایان و خانواده ام دارم اینست که هرچه می توانند به جبهه ها کمک کنند و پیرو خط امام باشند و بخصوص برادرانم را در این باره توصیه میکنم و از ایشان تقاضا دارم که امام را تنها نگذارید چون امام امید تمام مستضعفین جهان از فلسطین گرفته تا اریتره و افریقا و امریکای جنوبی است به همین سبب همواره پیرو خط امام و استقرار دهنده حکومت اسلام در جهان باشید ان شاءالله که هستید و مجلس ترحیم مرا خیلی سبک بگیرید و این مژده را هم میدهم که شما پیروز هستید و اگر توانستید بر روی سنگ قبر من این کلنه را بنویسید:
که ای انسان بر خود بیا که من هم همچون تو رونده ای بودم زنده
خدایا تو را بجان مهدی تا انقلاب مهدی خمینی را در پناه خود محفوظ بدار
ظهور امام زمان مهدی موعود را هرچه بیشتر تعجیل بفرما به امید پیروزی نهایی حق بر باطل
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید محرم قربانزاده

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار