کره جنوبی تصمیم کره شمالی در به تعویق انداختن نشست مقامات دو کره را «تأسف‌آور» خواند

کره جنوبی به اقدام کره شمالی در به تعویق انداختن نشست مقامات عالی‌رتبه دو کره به خاطر رزمایش نظامی مشترک واشنگتن-سئول واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «وزارت وحدت کره جنوبی» به تصمیم کره شمالی برای به تعویق انداختن نشست مقامات عالی‌رتبه دو کره واکنش نشان داد و این اقدام پیونگ‌یانگ را «تأسف‌آور» توصیف کرد.

سخنگوی این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم کره شمالی برای به تعویق انداختن نشست مقامات عالی‌رتبه دو کره به خاطر رزمایش نظامی سالانه کره جنوبی و آمریکا با «تفاهم نامه صلح پانمونجوم» مغایرت دارد و این اقدام آنها تأسف آور است.

این سخنگو با تشویق کره شمالی به بازگشت به پای میز مذاکرات اعلام کرد امروز (چهارشنبه) یک بیانیه رسمی در این خصوص برای پیونگ یانگ فرستاده خواهد شد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی پیشتر تهدید کرد که به دلیل برگزاری رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا دیدار سطح بالای مقامات دو کره را که قرار بود امروز (چهارشنبه) برگزار شود، به تعویق انداخته است. کره شمالی همچنین تهدید کرد در واکنش به این رزمایش نظامی، ممکن است دیدار برنامه ریزی شده رهبر این کشور با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز لغو شود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین اعلام کرد در پی بهبود روابط دو کره، رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا یک اقدام تحریک آمیز محسوب می شود.

روابط میان کره شمالی و کره جنوبی در پی استقبال کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از حضور ورزشکاران این کشور در بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ و اعزام آنها به کره جنوبی بهبود یافت. به دنبال آن، یک هیئت بلندپایه کره جنوبی وارد کره شمالی شدند و با کیم جونگ اون ملاقات کردند.

رئیس جمهور کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بود حتی در صورتی که این کشور با کره شمالی وارد مذاکره شود، ارتش سئول باید همه توان خود را برای تقویت توانایی های دفاعی به منظور مقابله با برنامه های موشکی و هسته ای پیونگ یانگ به کار گیرد.

انتهای پیام/

واکنش کره جنوبی به تعویق نشست مقامات دو کره

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار