زلزله های اخیربه119فضای آموزشی آسیب رساند

در زمین لرزه های اخیر ۱۱۹ فضای آموزشی در کهگیلویه وبویراحمد دچار آسیب شدند.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوجمدیرکل آموزش وپرورش گفت:این مدارس شامل ۷۲۴ کلاس در مناطق یاسوج، دنا، مارگون و بخشی از مدارس عشایری بویراحمد است که در زلزله‌های اخیر دچار آسیب شده اند.

هادی زارع پور افزود: همچنین ۱۱ ساختمان اداری نیز آسیب دیده که پیگیری برای ایمن سازی آن‌ها و فضا‌های آموزشی در حال انجام است.

وی همچنین از اجرای برنامه تعالی مدیریت برای نخستین سال در تمامی مدارس متوسطه اول ودوم استان از مهرماه امسال خبرداد و اضافه کرد: این تعداد شامل ۴۰۰ مدرسه در متوسطه اول، ۲۷۰ مدرسه متوسطه دوم و ۷۰ مدرسه متوسطه سوم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: برای استقرار پایه دوازدهم به ۱۰۷ کلاس هنرستانی و ۱۱۱ کارگاه آموزشی نیاز است.

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان هم گفت: با توجه به افزایش حضور دانش آموزان در رشته تجربی،فعالیت هدایت تحصیلی از ۵۷ درصد به ۵۰ درصد رسیده است.

ایوب رضایی افزود: با توجه به ضرورت توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس برنامه ششم توسعه در سال تحصیلی جاری این پوشش از ۲۰ درصد به ۲۷ درصد رسیده است.

سیدبهاءالدین ملک حسینی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان هم گفت: طرح اوقات فراغت در تابستان در دارالقرآن ها، کانون‌ها وسالن‌های ورزشی برگزار می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت: امسال ۴ هزار و ۶۰۰ سوادآموز در ۳ دوره سوادآموزی، انتقال و تحکیم زیر پوشش فعالیت سوادآموزی قرار گرفتند.

سیدحمدالله خواهش نیک افزود:توسعه مراکز یادگیری محلی، برگزاری مسابقه کتاب شعار سال وپرسش مهر، توسعه کلاس‌های رایانه‌ای برای سوادآموزان، کیفی بخشی به برگزاری امتحانات وفعالیت مسئولان سوادآموزی وهمچنین فعالیت مؤسسات طرف قرارداد از مهمترین اولویت‌های سال جاری است.

انتهای پیام/د

آسیب زلزله به ۱۱۹ فضای آموزشی استان

برچسب ها: زلزله ، آموزش و پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.