فعالیت 500 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان اردبیل

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل از فعالیت 500 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان اردبیل خبر داد.

نادر سقا، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، از فعالیت 500 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان اردبیل خبر داد و افزود: در حال حاضر این کانون‌ها براساس برنامه پنجم توسعه در 25 درصد مسجد استان فعال شده و اقدام به فعالیت‌ها و اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی می‌کنند که تقویت برنامه‌های این کانون‌ها از مهمترین اولویت‌ها و برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به هدفگذاری انجام شده برای توسعه کانون‌های مساجد در برنامه ششم توسعه تصریح کرد: بر این اساس تلاش می‌کنیم تا این کانون‌ها را در 50 درصد مساجد استان راه‌اندازی کرده و فعالیت‌های دینی و اسلامی را در سطح استان توسعه و گسترش دهیم.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل  با اشاره به مشکلات و موانع توسعه اجرای برنامه‌های کانون‌ها در مساجد بیان کرد: از جمله این موانع و کاستی‌ها کمبود فضای فرهنگی در مساجد و نیز کمبود امام جماعت بوده که سبب می‌شود اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی مورد نظر با نارسایی‌هایی روبه‌رو شود.

سقا با اشاره به برنامه‌های پیش روی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و نیز ایام تعطیلات تابستانی برنامه‌های کانون در دو محوریت با هدف اجرای برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان و نیز غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان در کانون‌ها دنبال می‌شود.

وی از اجرای برنامه‌های استقبال از ماه مبارک رمضان در مساجد استان خبر داد و افزود: این برنامه‌ها به صورت خودجوش توسط اعضای کانون‌ها اجرا خواهد شد و در کنار آن نیز در طول این ماه مبارک مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم و نیز افطاری ساده و نماز جماعت اول وقت مغرب و عشا را نیز شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

اجرای برنامه‌های استقبال از ماه مبارک رمضان در مساجد اردبیل

 

 

برچسب ها: کانون مساجد ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.