کوربین: واکنش دولت انگلیس به کشتار فلسطینیان کافی نبود

رهبر حزب کارگر انگلیس واکنش دولت ترزا می به کشتار اخیر فلسطینیان به دست نظامیان رژیم صهیونیستی را «ناکافی» خواند.

کوربین: پاسخ دولت انگلیس به کشتار فلسطینیان کافی نبودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، پاسخ دولت محافظه‌کار این کشور را به کشتار مردم فلسطین به دست نظامیان رژیم صهیونیستی محکوم کرد و آن را «ناکافی» خواند.

وی در جلسه‌ای اضطراری که به درخواست امیلی تورنبری، وزیر خارجه در سایه انگلیس، تشکیل شد گفت دولت‌های غربی مانند انگلیس نباید «این بی‌توجهی جسورانه نسبت به قوانین بین‌المللی را نادیده بگیرند.» بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس پیش از آغاز این جلسه از مجلس نمایندگان این کشور خارج شد.

کوربین که از ابتدای ورود خود به پارلمان انگلیس از فلسطینیان حمایت کرده است، در حمله‌ای لفظی خطاب به دولت ترزا می، نخست وزیر انگلیس، گفت: «پاسخ بسیاری از دولت‌های غربی که مسئولیت حصول راهکاری صلح‌آمیز و عادلانه برای مناقشه اسرائیل و فلسطین را برعهده دارند (مانند کشور خودمان) به این اقدام وقیح و غیرقانونی به هیچ وجه کافی نبود.»

از زمان آغاز تظاهرات بزرگ روز بازگشت در تاریخ 30 مارس، که معترضان فلسطینی در آن خواستار بازگشت پناهجویان فلسطینی به سرزمین‌هایشان شده‌اند، تاکنون 104 فلسطینی از جمله 12 کودک به شهادت رسیده اند. همچنین، در این مدت دستکم 12 هزار و 400 فلسطینی دیگر مجروح شده اند.

انتهای پیام/

انتقاد جرمی کوربین از نوع واکنش دولت ترزا می به کشتار فلسطینیان در غزه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار