فتحی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۱۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدارس پایتخت نیاز داریم/ ۳۰ درصد فضا‌های آموزشی استان وضعیت نگران کننده‌ای دارند

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به آمار مدارس نیازمند نوسازی و بازسازی گفت: ۳۰ درصد مدارس استان شرایط نگران‌کنند‌ه‌ای دارند.

۱۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدارس پایتخت نیاز داریم/ ۳۰ درصد فضای آموزشی استان وضعیت نگران کننده‌ای دارندناصر فتحی سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره وضعیت مقاومت مدارس در برابر حوادث طبیعی همچون زلزله اظهار کرد: برای ایمن سازی مدارس برخی از فضاها نیازمند مقاوم سازی و برخی نیاز به  بازسازی هستند که این  هر دوی این  فرآیندها  زمان‌بر هستند.

وی ادامه داد:‌ در شهر تهران ۲۵۰ مدرسه با قدمت بالای ۶۰ سال داریم و در استان هم ۷۷۰۰ کلاس تخریبی وجود دارد که باید طی دو الی سه سال آینده با تامین اعتبار لازم به بازسازی این مدارس بپردازیم علاوه بر آن برای تخریب و احداث ۷۷۰۰ کلاس درس نیازمند ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به آمار مدارس نیازمند مقاوم سازی گفت: استان تهران در شرایط فعلی  ۱۶ هزار کلاس نیازمند مقاوم سازی دارد  که باید با تامین اعتباری حدود ۸۰۰ میلیارد تومان این فرآیند در دستور کار قرار گیرد. 

فتحی افزود: تامین اعتبار لازم برای تخریب و بازسازی مبلغ بالایی است که به تنهایی با تخصیص اعتبار برای نوسازی مدارس امکانپذیر نبوده بنابراین این اعتبار را از طریق  تغییر کاربری فضای آموزشی و تامین اعتبار از طریق تبدیل به احسن کردن ملک‌ها تامین خواهیم کرد تا روند عدالت آموزشی و تنظیم تراکم کلاسی در استان تهران که دارای فقیر‌ترین فضای آموزشی است تامین شود.

بهره برداری از ۴۲  فضای آموزشی جدید در مهر آینده

وی اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید ۴۲ مدرسه نوساز در قالب ۵۰۰ کلاس درس به صورت طرح‌های خیری و دولتی در استان تهران بهره‌برداری خواهد شد که ۱۸ فضا در شهر تهران و ۲۴ فضا در شهرستان‌ها است و اعتباری ۷۵ میلیارد تومانی برای این منظور در نظر گرفتیم.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان تهران درباره وضعیت مدارس بحرانی اظهار کرد: وضعیت ۳۰ درصد مدارس تهران نگران کننده است و بیشترین نگرانی را در شهرستان‌های تهران، ورامین و شهریار داریم همچنین در شهر تهران بیشترین مشکل را در مناطق ۱۲، ۶ و ۷ شاهد هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار