یک پیروزی صوری؛

ژست نمایشی آمریکا در انتقال یک سفارت!

بالا رفتن پرچم آمریکا در بیت المقدس موجب افزایش نفرت دنیا نسبت به کاخ سفید و رژیم صهیونیستی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رژیم صهیونیستی بعد از شکست‌های پی در پی در دهه‌های گذشته تلاش کرد تا بار دیگر با انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، کاخ سفید را به صحنه بکشاند و یک پیروزی صوری در برابر مقاومت دست پیدا کند که با اشتباه محاسباتی‌اش شکستی دیگر در پرونده سیاه آنها رقم خورده است.

نقشه شوم کاخ سفید

روشن است طرح انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس نقشه شومی از سوی کاخ سفید و رژیم صهیونیستی برای سیطره بر سرزمین قدس بود، که البته در شرایطی اجرا شد که پتانسیل مبارزاتی در بین مردم فلسطین در اوج خود قرار داشت و از سوی دیگر کشورهای محور مقاومت در یک قدرت الهام بخش در مبارزاتشان قرار داشتند و این شرایط موجب می شود که اسرائیلی‌ها نتوانند به نتیجه دلخواهشان برسند.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر شکست‌های متعددی از جمله شکست در جنگ آزاد سازی لبنان، شکست در جنگ 33 روزه، جنگ22 روزه، جنگ 8 روزه و جنگ 51 روزه را تجربه کرده و ناکامی‌های او در تشویق و ترغیب گروهک‌های تروریستی موجب شد تا برای پیروزی بر جبهه مقاومت و با همکاری دونالد ترامپ دست به اقدام خفت باری بزند و سفارت ایالات متحده را به بیت المقدس انتقال دهد، که با مقاومت مردم فلسطین و اعتراضات شدید جامعه بین الملل همراه شده است.

موضوع انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس نه تنها موجب عقب نشینی مردم فلسطین نشد، بلکه بهانه‌ای تازه برای افزایش انگیزه‌های مبارزاتی در مردم سرزمین قدس شده است، به طوری که در روزهای اخیر شاهد بیشترین میزان اعتراضات مردم فلسطین نسبت به دهه‌های قبل در برابر این اقدام سخیف آمریکا و رژیم صهیونیستی هستیم.

به نظر می‌رسد دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهو می‌خواستند با بالا بردن پرچم آ‌مریکا در بیت المقدس و افتتاح سفارت کاخ سفید، یک ابهت و قدرتی برای رژیم صهیونیستی به دست بیاورند تا به نوعی از میزان مخالفت‌ داخلی و منطقه‌ای که علیه آنها وجود دارد بکاهند، اما این موضوع برعکس شد و با مخالفت‌های منطقه‌ای و جهانی روبه رو شدند و از سوی دیگر شاهد افزایش انگیزه‌های فلسطینیان برای مخالفت با رژیم صهیونیستی هستیم.

بالا بردن پرچم آمریکا!

گام‌های خفت بار رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های گذشته/ رژیم صهیونیستی به دنبال سیطره کامل بر سرزمین قدس

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس، اظهار کرد: طرح انتقال سفارت آمریکا یک طرح صهیونیستی بود که با همراهی رئیس جمهوری ایالات متحده اجرایی شده است و بدون شک تل آویو و کاخ سفید نمی‌توانند با بالا بردن پرچم ایالات متحده در بیت‌المقدس زمینه مصادره کامل و اشغال فلسطین را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: ترامپ هیچ راهبرد مشخصی برای حفظ منافع ایالات متحده در منطقه ندارد و با سوء استفاده از روابط خانوادگی‌اش با برخی از صهیونیست‌ها طرح انتقال سفارت را اجرا کرده است.

قنادباشی بیان کرد: رژیم صهیونیستی قصد داشت با انتقال سفارت از تل‌آوریو به قدس، نمادی از حمایت‌های کاخ سفید از رژیم صهیونیستی را به رخ کشورهای منطقه بکشاند و بگوید که کاخ سفید همواره حاضر است در حمایت از اسرائیل به دفاع بپردازد و این رژیم را در اقداماتش همراهی کند.

اشتباهات بزرگ

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در موضوع انتقال سفارت دچار اشتباهات بزرگی شده است، اظهار کرد: اولین اشتباه اسرائیلی‌ها این بود که از شخص ترامپ برای اجرای این طرح استفاده کردند، چرا که رئیس جمهوری آمریکا فردی بی‌منطق است و در تصمیمات خود هیچ تعادلی ندارد و حمایت ترامپ نه تنها هیچ اعتباری برای رژیم صهیونیستی ندارد بلکه موجب کاهش هرچه بیشتر اعتبار این رژیم غاصب می‌شود.

وی ادامه داد: بیت‌المقدس جایگاهی خاص در بین مسلمانان و مسیحیان دارد به طوری که با احساسات مذهبی ‌آنان پیوند خورده و هرگونه اهانت به این مکان مقدس موجب واکنش‌های شدیدی از سوی آنان خواهد شد.

قنادباشی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی یک موضوع مذهبی را (بیت‌المقدس) برای قدرتمند شدن خود انتخاب کرده است، تصریح کرد: طرح انتقال سفارت به بیت المقدس با یک موضوع مذهبی گره خورده و موجب شد حمایت‌های منطقه‌ای و جهانی از فلسطینیان خود به خود گسترش یابد و این هم یکی دیگر از اشتباهات محاسباتی رژیم صهیونیستی است.

کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: سومین اشتباه رژیم صهیونیستی و ترامپ این بود که آنان خلاف قوانین و مقررات بین‌الملی عمل کرده‌اند و با زیر پا گذاشتن این قوانین موجب خشم و نفرت جامعه بین الملل شده‌اند و عمل آنها واکنش‌های تندی در عرصه بین المللی به همراه داشته است.

انزوای کاخ سفید

وی اظهار کرد: ترامپ با حرکات ابلهانه‌اش سبب خواهد شد که کشورهای جهان از هم سویی با او خودداری کنند و در تصمیماتش او را همراهی نکنند و در نهایت این رفتار رئیس جمهوری آمریکا زمینه به انزوا رفتن هرچه بیشتر کاخ سفید را تسریع کرده است.

قنادباشی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال فراهم کردن شرایط برای سیطره کامل بر سرزمین قدس است، افزود:  رژیم صهیونیستی با انتقال سفارت به بیت‌المقدس در واقع نشان داد مواضع قبلی خودشان را نادیده گرفته و این هم یکی دیگر از اشتباهات این رژیم در این طرح به شمار می‌رود.

سرفصلی تازه‌ در مبارزات مردم فلسطین

گام‌های خفت بار رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های گذشته/ رژیم صهیونیستی به دنبال سیطره کامل بر سرزمین قدس

در مجموع اتفاقات اخیری که در بیت‌المقدس رخ داده سبب خواهد شد تا سرفصل تازه‌ای در مبارزات مردم فلسطین ایجاد شود و گروه‌های مقاومت انگیزه‌های بیشتری برای مقابله با رژیم جعلی صهیونیستی داشته باشند، به خصوص اینکه در روزهای اخیر اسرائیلی‌ها رفتار بسیار خشونت طلبانه‌ای نسبت به معترضین فلسطینی داشتند و هزاران نفر را کشته و مجروح کرده‌اند، و حالا همه این اتفاقات در سرزمین قدس موجب شده هر یک از جوانان فلسطینی به یک منبع خشم و نفرت نسبت به آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل شوند و محکم تر از گذشته در برابر این رژیم کودک کش مقاومت کنند.

بدون شک امروزه نفرتی که مردم جهان از دونالد ترامپ و صهیونیست‌ها دارند با تصمیم آنها برای انتقال سفارت از تل‌آویو به بیت المقدس در یک جا جمع شده و روز به روز بر این نفرت افزوده می‌شود. حالا مردم فلسطین یک مثلث منفور عربی-عبری-غربی را در خود می‌بینند و انگیزه زیادی برای برخورد با این مثلث نفرت‌انگیز دارند.

در روزهای اخیر شاهد یک هم‌افزایی بزرگ از سوی ملت فلسطین و همچنین یک اجماع بین‌المللی نسبت به تصمیم آمریکا و رژیم صهیونیستی بودیم و می‌توان پیش‌بینی کرد در میان مدت و کوتاه مدت مبارزات مردم فلسطین که با چنین شرایطی صورت گرفته ادامه پیدا خواهد کرد و تا پیروزی نهایی و غلبه بر اسرائیلی‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

گزارش از محمدرضا امینیان

برچسب ها: اخبار سیاسی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار