سفیر فلسطین در تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مذاکرات سازش را متوقف کردیم/تصمیمات ترامپ محکوم و باطل است

صلاح الزواوی گفت: تصمیماتی که ترامپ نسبت به سرزمین فلسطین گرفته از نظر ما محکوم و باطل است.

صلاح الزواوی، سفیر فلسطین در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه امروزه شاهد فاصله افتادن در بین برخی کشورهای اسلامی و گرایش برخی کشورهای عربی به آمریکا و اسرائیل هستیم، اظهار کرد: لازم است سران کشورهای اسلامی کنار هم بنشینند و بررسی کنند که چه چیزی می‌تواند به فلسطین و مردم این کشور کمک کند تا بتوانند هر چه زودتر بر رژیم صهیونیستی غلبه کنند.

وی تصریح کرد: برخی از کشورهای عرب در انتقال سفارت به بیت المقدس، به آمریکا و رژیم صهیونیستی چراغ سبز نشان دادند اما از نظر ما عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی از هر طرفی که باشد شرعی و قانونی حرام است و از طرف ما فلسطینیان محکوم است.

الزواوی در ادامه با اشاره به توقف مذاکرات سازش از سوی مقامات فلسطینی، بیان کرد: چند سالی است که این مذاکرات تقریبا متوقف شده بود و بعد از تصمیات اخیر دونالد ترامپ و نتانیاهو برای انتقال سفارت دیگر ما این مذاکرات را عملا متوقف کردیم.

سفیر فلسطین در تهران اظهار کرد: ما بارها گفته ایم هیچ راهی برای رسیدن به آزادی فلسطین جز مبارزه مسلحانه وجود ندارد چرا که دشمن همواره به مبارزه مسلحانه علیه مردم ما پرداخته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر چیزی به نام مذاکرات صلح وجود ندارد و باید منتظر باشیم و ببینیم در آینده چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

الزواوی با بیان اینکه تمام تصمیماتی که ترامپ نسبت به سرزمین فلسطین گرفته از نظر ما محکوم و باطل است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا با تصمیمی که برای انتقال سفارت از تل آویو به بیت المقدس گرفت، نشان داد که سیاست‌ها و دستورات این رژیم را صددرصد اجرا می‌کند.

انتهای پیام/

 

حفظ حکومت برخی کشورهای عربی به کاخ سفید وابسته است

برچسب ها: آمریکا ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار