برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرستان دیر به ۷۰ میلیارد تومان نیاز است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: ۶۶ میلیارد تومان سال گذشته برای اجرای ۲۶۸ پروژه عمرانی شهرستان دیر تخصیص یافت و اکنون برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در این شهرستان به ۷۰ میلیارد تومان نیاز است.

برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرستان دیر به ۷۰ میلیارد تومان نیاز استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ،  رضا عوض‌پور ظهر امروز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر با اشاره به اینکه شهرستان دیر از وضعیت مطلوبی برخوردار است اظهار داشت: این شهرستان از حیث رشد نرخ جمعیتی و شهرنشینی از میانگین استان بوشهر بالاتر است.

وی از کاهش نرخ بیکاری در شهرستان دیر خبرداد و بیان کرد: نرخ بیکاری در شهرستان دیر ۱۰.۲ درصد اعلام در حالی که نرخ بیکاری در استان بوشهر ۱۱ درصد ثبت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر با اشاره به اشتغال ۳ هزار نفر در بخش کشاورزی در شهرستان دیر خاطرنشان کرد: این شهرستان از لحاظ کشت محصولات صیفی‌جات خارج از فصل رتبه نخست استان بوشهر دارد و ۱۶ معدن استان در شهرستان دیر قرار دارد.

عوض‌پور از تخصیص ۶۶ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های شهرستان دیر خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۶۶ میلیارد تومان برای اجرای ۲۶۸ پروژه عمرانی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه ۴۵ پروژه در هفته دولت و ۱۳ پروژه در دهه فجر سال قبل در شهرستان دیر افتتاح شد گفت: ۳۵ پروژه نیمه تمام در این شهرستان وجود دارد که برای تکمیل طرح‌های عمرانی دیر امسال ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر از اختصاص ۷۳ هزار میلیارد تومان اعتبار دولت برای اشتغال در کشور خبر داد و تصریح کرد: هدف دولت تامین معیشت مردم است و در این زمینه در سال ۹۵ حدود ۵۳ هزار تومان به ازای هر فرد از اقشار آسیب پذیر پرداخت می‌کرد و این رقم امسال به ۱۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده که غیر از یارانه است.

عوض‌پور با بیان اینکه امسال دولت ۷ هزار میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق و رفع فقر در جامعه اختصاص داده است خاطر نشان کرد:در حالی که دولت در سال ۹۵ برای هر خانوار دو نفره آسیب پذیر ۶۰ هزار تومان اختصاص داد این رقم امسال به ۲۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

وی با بیان اینکه رویکرد امسال برنامه ریزی برای مردم با استفاده از ظرفیت خرد جمعی و در کنار مردم بودن است گفت: این مهم سبب می‌شود با تمرکز و توجه بیشتری به ظرفیت و چالش‌های مختلف تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/م

۶۶ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های دیر اختصاص یافت

برچسب ها: بیکاری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.