برگزاری دوره آموزشی صنایع‌دستی در روستای ابر شاهرود

رئیس میراث فرهنگی شاهرود گفت: در طرح جامع گردشگری روستای ابر، خدماتی مانند آموزش تولید و عرضه صنایع‌دستی، پوشاک سنتی، توجه به نمای سنتی ساختمان‌ها نیز به مردم محلی ارائه می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا حسنی رئیس میراث فرهنگی شاهرود در حاشیه بازدید مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از روستا و جنگل ابر شاهرود گفت: در طرح جامع گردشگری روستای ابر، خدماتی مانند آموزش تولید و عرضه صنایع‌دستی، پوشاک سنتی، توجه به نمای سنتی ساختمان‌ها نیز به مردم محلی ارائه می‌شود.

وی افزود: دیگر طرح مدنظر این اداره، آشنایی جوامع محلی شهرستان با طرح‌های بومگردی به‌مثابه یک شغل است که خوشبختانه در چند روستای شاهرود شامل ابر، قلعه بالا، رضاآباد و ... این طرح با استقبال خوبی نیز روبرو شده است.

رئیس میراث فرهنگی شاهرود تصریح کرد: یکی دیگر از نقاط انکاری طرح جامع گردشگری لیر، جنگل هیرکانی منحصربه‌فرد این منطقه در شهرستان شاهرود است که دراین‌باره ساخت سرویس بهداشتی و ارائه آموزش به جامعه محلی و راهنمایان گردشگران در زمره اقدامات میراث فرهنگی بوده است.

حمیدرضا حسنی گفت: با توجه به آشنایی جامعه محلی روستاهایی مانند ابر با سازوکار تبدیل اقامتگاه‌های روستایی به بومگردی، تعداد مجوزهای صادرشده دراین‌باره افزایش چشم‌گیری داشته به‌گونه‌ای که هم‌اکنون چندین درخواست مجوز فقط در یک روستای ابر در اداره میراث فرهنگی وجود دارد.

انتهای پیام / ق

دوره آموزشی صنایع‌دستی در روستای ابر شاهرود برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.