460 خانوار زندانی تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان گفت : هم اکنون ۴۶۰ خانوار زندانی با جمعیت ۹۲۵ نفر تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حمید خوجانی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان در جلسه ستاد دیه استان خراسان شمالی افزود: هم‌اکنون ۴۶۰ خانوار زندانی استان با جمعیت ۹۲۵ نفر تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی قرار دارند.
خوجانی حفظ و تحکیم بنیان خانواده را مهم‌ترین هدف کمیته امداد استان در حمایت از خانوارهای زندانی بیان کرد و افزود: هم‌اکنون ۶۱۱ زن و ۳۱۴ نفر مرد در قالب خانوارهای زندانی از این خدمات بهره‌مند هستند.
وی با بیان این که هزار خانوار به صورت موردی از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند ، گفت : پرداخت کمک‌ هزینه زندگی ، اعطای وام ‌های قرض‌الحسنه اشتغال ، اهدای جهیزیه ، ارائه خدمات مشاوره‌ای ، مددکاری و حقوقی به خانوارهای زندانی از جمله خدمات ارائه شده است.
رضا استانی مدیر عامل ستاد دیه استان خراسان شمالی نیز در این جلسه از همکاری کمیته امداد استان در نحوه خدمات‌ رسانی به خانوارهای زندانی و کمک پرداخت دیه زندانیان جرائم غیر عمد تقدیر کرد و گفت: در سال گذشته ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌ های استان آزاد شدند.
استانی بیان کرد: این زندانیان شامل افراد عاجز از پرداخت دیه در جرائم غیر عمد ازجمله تصادفات ، عدم پرداخت مهریه و نفقه و بدهی‌های مالی به‌جز کلاه‌برداری بودند.
وی بیان کرد: برای آزادی این زندانیان چهار میلیارد تومان از محل کمک ‌های بلاعوض استانی ، جشن گل‌ریزان و تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت‌ شده است.
انتهای پیام/ ب


سال گذشته ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد از زندان‌ های استان آزاد شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.