پیگرد قضایی حرمت شکنان ماه رمضان

دادستان قزوین گفت: دستگاه قضایی با هر گونه حرمت شکنی در ماه مبارک رمضان و تظاهر به روزه خواری قاطعانه برخورد می‌کند.

پیگرد قضایی حرمت شکنان ماه رمضانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی افزود: اگر افرادی بخواهند با هنجار شکنی و به عمد تظاهر به روزه خواری کنند، دستگاه قضایی بدون اغماض و قاطعانه با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

داستان عمومی و انقلاب قزوین خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با ضابطین قضایی، شهرداری‌ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت خواستار اطلاع رسانی و اقدامات پیشگیرانه برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، جلوگیری از روزه خواری در ملاعام و پیشگیری از وقوع جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی و ایجاد نظم عمومی شده ایم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تاکید کرد: صنوف متخلف هم در صورت رعایت نکردن ضوابط قانونی و مربوطه از سوی تیم‌های بازرسی و نظارتی به مراجع قضایی و انتظامی معرفی می‌شوند و با واحد‌های صنفی و مراکز خدماتی که بدون مجوز و بدون رعایت ضوابط به شهروندان یا مسافران خدمات دهند با قاطعیت برخورد خواهد شد.

دادستان قزوین گفت: شعب ویژه‌ای برای رسیدگی به این جرایم در ساعات اداری و غیر اداری در نظر گرفته شده است تا زمان رسیدگی و اجرای مجازات قانونی برای حرمت شکنان ماه مبارک رمضان کاهش یابد.

این مقام قضایی افزود: طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی هر کس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی کند، علاوه بر کیفر عمل، به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود

دادستان قزوین تاکیدکرد: در صورتی که فرد مرتکب عملی شود که نفس آن دارای کیفر نباشد، ولی عفت عمومی را جریحه‌دار کند به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

سرهنگ خسروی رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان هم گفت : امسال هم مانند سال‌های گذشته طرح‌های ویژه ممنوعیت فعالیت مراکز فروش اغذیه و سالن‌های غذاخوری در این ماه از اذان صبح تا اذان مغرب اجرا می‌شود مگر اینکه مجوز‌های لازم در این باره دریافت کرده باشند.

به گفته وی، با واحد‌های صنفی و مراکز خدماتی که بدون مجوز و بدون رعایت ضوابط به شهروندان یا مسافران ارائه خدمات کنند با قاطعیت برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان گفت: برخی رستوران‌های بین راهی و اغذیه فروشی‌هایی که در مجاورت بیمارستان‌ها هستند برای ارائه خدمات به مسافران و بیماران با دریافت مجوز و استتار ان واحد صنفی می‌توانند به مسافران و بیماران خدمات ارائه دهند.

انتهای پیام/

با هر گونه حرمت شکنی در ماه مبارک رمضان برخورد می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
درود بر قوه قضاییه