باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی گزارش می دهد؛

تولید ۵۰ نوع محصول زراعی در آذربایجان غربی

آذربایجان غربی با تولید ۵۰ نوع محصول رزاعی ظرفیت‌های فراوانی در زمینه تولید کشاورزی دارد.

بدون نهاده های کشاورزی ، کشاورزی غیر ممکن است.

امروزه برای انجام هرکار تولیدی نیاز به مواد اولیه ای است که برای تولید کشاورزی نیز نهاده هایی وجود دارد که شامل آب ماشین آلات بذر، سموم و کود شیمیایی ،کود حیوانی و ساختمان ها است.

زمین جزء نهاده های ثابت و مهم کشاورزی و نیروی کار نیز در برگیرنده تمام خدمات حاصل از این نماده در امر تولید است که در عملیات کاشت ، داشت ، برداشت به کار می رود.

در تقسیم بندی کلاسیک نهاد ه ها به  جزء نیروی کار بقیه عوامل تحت عنوان سرمایه محسوب می شود اما به طور عام  سرمایه عبارتند از: کالاهای که خدمات مفید ارائه می کنند از این نقطه نظر هر کالای سرمایه ای دارای  ویژگی هایی است .

این کالاها در جهت تولید کالاهای مورد مصرف آنها به کار  می رود  در بخش کشاورزی ماشین آلات و ساختمان ها از عمده ترین کالاهای سرمایه ای هستند.

آذربایجان غربی با تولید 50 نوع محصول زراعی ظرفیتهای فراوانی در زمینه تولید کشاورزی دارد

تولید ۵۰ نوع محصول زراعی در آذربایجان غربی

اسمعیل کریم زاده رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ با اشاره به اینکه 50نوع محصول زراعی در استان تولید می شود گفت: افزایش بهره وری را در بخش کشاورزی الزامی نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه این استان رتبه 6 کشوری در توزیع نهاده های کشاورزی دارد  افزود: از هر ابزاری که بتواند بخش کشاورزی را در راستای بهره گیری بیشتر از ظرفیت های یاری کند باید استفاده کرد تا محصول با کیفیت و بیشتری از اراضی برداشت کرد.

تامین 2 میلیون و300 هزار تن نهاده کشاورزی در استان برای سال زراعی جاری

تولید ۵۰ نوع محصول زراعی در آذربایجان غربی

مقصود قربانی مدیر شرکت خدمات حمایتی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ با اشاره به اینکه بیش از 2 میلیون تن نهاده کشاورزی در استان برای سال زراعی جاری تامین شده است گفت: هدف ما افزایش کارایی نهاده های کشاورزی و استفاده از تکنولوژی جدید در بالا بردن عملکرد نهاده های کشاورزی موثر است.

وی با اشاره به سهم استان در تامین کود برای سال زراعی جدید افزود: 97 هزار تن سهم در آذربایجان غربی در تامین کود بوده که از این میزان 70 هزا تن اوره ، 22 هزار تن فسفاته و 4 هزار تن پتاسه است.

قربانی گفت : بیش از 30 تا 50 درصد تغذیه مناسب خاک در افزایش عملکرد تولید موثر است و زراعین با انجام آزمون خاک می توانند در افزایش تولید مزارع خود موثر واقع شوند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به سامانه 1559 شرکت خدماتی جهاد کشاورزی  آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: این سامانه با هدف کاهش هزینه های کشاورزان در خرید نهاده ها ، کسب اطلاعات لازم زراعی و افزایش دقت در تصمیم گیری طراحی و راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ب

گزارش از : مریم بشیربنائم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.