درآمد ۴۰ میلیون دلاری ترامپ از هتلش در واشنگتن

براساس اسناد مالی رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی از هتل خود در واشنگتن بیش از ۴۰ میلیون درآمد داشته است.

درآمد 40 میلیون دلاری ترامپ از هتلش در واشنگتنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس ای تودی، براساس رونوشتی از گزارش افشای مالی سالانه در روز چهارشنبه مشخص شد درآمد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از هتل خود در واشنگتن دی سی در سال گذشته میلادی بیش از 40 میلیون دلار بوده است.

هتل بین‌المللی ترامپ در فاصله کمتر از یک مایلی کاخ سفید واقع شده است و از زمان افتتاح آن در اکتبر سال 2016 همواره مکان مورد علاقه‌ای برای بازیگران قدرت در واشنگتن از جمله لابی‌گرها و گروه‌های ذی‌نفع بوده‌ است.

مطابق با نسخه افشای مالی منتشره در روز چهارشنبه رئیس جمهور آمریکا 40.4 میلیون دلار در سال 2017 از این هتل درآمد کسب کرده است. گزارش افشای مالی سال گذشته که از ژانویه 2016 تا اواسط آوریل سال 2017 را در برمی‌گیرد، حاکی از آن است که رئیس جمهور آمریکا طی این مدت 19.7 دلار از هتل مذکور درآمد داشته است.

بنابر تحلیل یو اس ای تودی از اطلاعات مالی کمپین انتخاباتی، درآمد هتل ترامپ در واشنگتن در سال 2017 شامل بیش از 350 هزار دلار از بودجه کمپین انتخاباتی او می‌شود. بیش از 60 درصد از این مبلغ از برگزاری مراسم‌هایی با میزبانی کمیته ملی جمهوریخواهان بدست آمده است.

بنابر اطلاعات منتشره مربوط به این مراسم‌ها مشتریان هتل ترامپ در سال 2017 همچنین شامل مقامات رسمی و لابی‌گران دولت‌های مالزی، کویت یا عربستان سعودی می‌شدند. این هتل میزبان طیف وسیعی از رویدادها با منافع تجاری داخلی نیز بوده است.

تاکنون شرکت ترامپ از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است.

ترامپ برخلاف روسای جمهور پیشین آمریکا، به گسترش تجارت بین‌المللی خود در زمان تصدی ریاست جمهوری آمریکا ادامه داده است و موجب نگرانی‌ طرفداران اصول اخلاقی شده است. دعوی‌های مختلفی درباره هتل واشنگتن برای نقض مقررات درآمدی  از سوی رئیس جمهور مطرح است که براساس این مقررات مقامات دولتی آمریکا را از قبول هدایا از سوی دولت‌های خارجی بدون مجوز کنگره منع می‌کند. ترامپ هم در طول کمپین انتخاباتی خود و هم پس از آن تاکنون از ارائه کپی از نسخه‌های بازدهی مالیات بر درآمد خود خودداری کرده است.

این هتل تبدیل به مکانی برای سیاستمداران و دیگر افرادی شده است که احتمالا بدنبال تاثیر گذاشتن بر رئیس جمهور آمریکا هستند.

ترامپ پیشتر درباره حدود 246 میلیون دلار درآمد خود از 15 زمین گلف و باشگاه خصوصی در فلوریدا صحبت کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار