کاهش ۶۵ درصدی آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در خلخال

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلخال از کاهش ۶۵ درصدی آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع در شهرستان خلخال خبر داد.

عباس جعفرزاده، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلخال در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، به کاهش 65 درصدی آتش سوزی جنگل ها و مراتع خلخال در سال 96 در مقایسه با آتش سوزی های سال 95 اشاره کرد و افزود: این امر در سایه همکاری دهیاری ها و روستاییان و افزایش صیانت از اراضی جنگلی و مرتعی منطقه توسط ماموران یگان حفاظت حاصل شده است.

وی گفت: با انجام اقدامات پیشگیرانه و افزایش شدت برخورد با متخلفان، سطح جرایم مربوط به تخریب و دخل و تصرف در اراضی ملی این شهرستان در سال 96 نسبت به سال ماقبل آن 90 درصد کاهش یافت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلخال افزود: در حالی که در سال 95 در سطح بیش از 23 هکتار از اراضی ملی این شهرستان توسط افراد خاطی قانون دخل و تصرف شده و یا اراضی ملی تخریب شده بود، این میزان در سال گذشته به 1.8 هکتار کاهش یافت.

جعفرزاده گفت: از مجموع 66 پرونده مربوط به تصرف و تخریب اراضی ملی که به دادسرا و دادگستری خلخال ارجاع شده بود برای 45 پرونده حکم قضایی رفع تصرف و قلع و قمع بناهای احداث شده صادر شد.

وی اظهار کرد: احکام قضایی به همت یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و همکاری نیروی انتظامی شهرستان اجرا و دست متخلفان از اراضی ملی کوتاه شد.

وی اظهار داشت: با هوشیاری ماموران یگان حفاظت این اداره 40 هکتار از اراضی واقع در داخل حوزه استحفاظی شهرستان خلخال که در نوار مرزی مشترک با استان گیلان به بهانه بذر پاشی فنس کشی شده بود، رفع تصرف و فنس های دور اراضی مرز مشترک از منطقه برچیده شد.

انتهای پیام/ح

کاهش جرایم تصرف اراضی ملی در خلخال

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.