۱۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان کشف شد

فرمانده نیروی انتظامی استان از کشف ۱۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در ۵۲۰ عملیات طی ۲ ماه نخست امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛سردار حاجی محمد مهدیان نسب، با اشاره به در پیش رو بودن ماه مبارک رمضان گفت: پلیس استان در این راستا اقدامات فرهنگی از جمله جلسات انس با قرآن، تفسیر و برنامه آموزش همگانی را انجام داده است.

وی با تاکید بر عدم روزه خواری در ماه مبارک رمضان گفت: اقدامات فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر برنامه ریزی و اجرا می‌شود و با کسانی که تظاهر به روزه خواری کنند برخورد خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان به تدابیر لازم برای شب‌های قدر اشاره کرد و افزود: در این خصوص اقدامات امنیتی و ترافیکی برای حفاظت از منازل مردم به کار گرفته شده است.

سردار مهدیان نسب به اقدامات نیروی انتظامی از ابتدای سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: ۴ طرح عملیاتی اجرا شده و در این مدت ۵۰ نقطه آلوده پاک سازی و ۲ هزار و ۶۰۰ طرح به صورت ۲ ماهه اجرا شده است.

وی به کشف ۱۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق و افزایش ۱۰ درصدی کشفیات در ۵۲۰ عملیات، انهدام ۲۸ باند سرقت و دستگیری ۸۹ سارق اشاره کرد و گفت: محور‌های مواصلاتی استان را در راستای مبارزه با کالای قاچاق کنترل خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان به کشفیات مبارزه با مواد مخدر اشاره و خاطر نشان کرد: ۱۸ عملیات در راستای کشف مواد و دستگیری خرده فروشان و معتادان صورت گرفته که در این خصوص ۷۰۰ کیلو مواد مخدر و ۳۴ هزار و ۱۶۰ قرص روانگردان کشف و ۱۱ باند نیز منهدم شده، ضمن این که از این مقدار ۶۰ کیلو گرم هروئین بوده است.

سردار مهدیان نسب با بیان کاهش ۱۰ درصدی تصادفات فوتی و نزاع و درگیری در لرستان، افزود: از لحاظ تیراندازی در کشور رتبه چهارم را داریم.

وی در ادامه به ۵۲۰ مورد مشاوره رایگان و ۱۲۰ مورد آموزش همگانی در انتظامی استان اشاره کرد و گفت:: در سال ۹۷ در پلدختر و کوهدشت و مرکز استان جلساتی داشتیم که به ۲۸۰ نفر چهره به چهره پاسخ داده شده و ۴ هزار و ۹۶۰ نفر با سامانه ۱۹۷ تماس داشته اند.

فرمانده انتظامی استان کنترل ۹۲۰ سایت مجرمانه و تشکیل ۶۲ پرونده در این خصوص را از دیگر اقدامات پلیس خواند و گفت:: مهمترین جرایم کلاهبرداری اینترنتی، انتشار اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و برداشت غیر مجاز اینترنتی بوده است.

وی افزود: در اجرای فرامین مقام معظم رهبری، نیروی انتظامی اولویت‌هایی برای خود مشخص کرده که با توجه به برتر بودن استان به لحاظ سواد و دانش بنیان بودن انتظامی لرستان، افتتاحیه دانشگاه علمی کاربردی با حدود ۶۰۰ دانشجو را داشته ایم.

وی با اشاره به ۲۰ اولویت ماموریتی پلیس لرستان گفت:: ۵ اولویت برتر آن در حمایت از کالای ایرانی است و بستر رسانه مهمترین عامل در تحقق شعار سال خواهد بود.

فرمانده انتظامی لرستان در ادامه گفت: اولویت‌ها هر سه ماه یک بار بررسی و پیشرفت هر کدام مشخص می‌شود.

انتهای پیام/د

کشف ۱۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.