تست بیماری مشمشه برای ۸۵۵ رأس تک سمی

در سال گذشته، تست بیماری مشمشه برای ۸۵۵ رأس تک سمی در چهارمحال و بختیاری انجام شد.

تست بیماری مشمشه برای ۸۵۵ رأس تک سمیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عبدالمحمد نجاتی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: طی سال گذشته، تست بیماری مشمشه برای ۸۵۵ رأس تک سمی در استان انجام شد.

وی با بیان اینکه امسال نیز ۱۰۰ رأس اسب در استان مورد تست بیماری مشمشه قرار گرفت افزود: از این تعداد، یک رأس اسب مبتلا به این بیماری در شهرستان شهرکرد شناسایی و معدوم گردید.

نجاتی با بیان اینکه مشمشه بیماری باکتریایی، واگیردار و مشترک انسان و دام می‌باشد افزود: تب بالا، سرفه، آبریزش بینی همراه با ایجاد زخم‌هایی روی مخاط بینی و برآمدگی‌هایی بر روی قسمت‌های مختلف پوست از نشانه‌های این بیماری است.

وی، تماس با جانواران مبتلا به مشمشه و خوردن مواد غذایی آلوده را از عمده‌ترین راه‌های انتقال این بیماری بیان و اضافه کرد: سایر حیوانات مانند گوسفند، بز، شتر، سگ، گربه، خرس، زرافه، گرگ، گربه سانان وحشی، هامستر و خوکچه هندی نیز می‌توانند به این بیماری مبتلا شوند.

به گفته نجاتی؛ مشمشه واکسن و روش پیشگیری از طریق ایمن سازی ندارد و رعایت شرایط قرنطینه کامل و پیشگیری از هر گونه تردد دام آلوده تنها راه مقابله با انتشار این بیماری است.

انتهای پیام/خ

معدوم سازی یک رأس اسب مبتلا به مشمشه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.