انسداد ۴ حلقه چاه در مراتع استان فارس

رئیس اداره منابع طبیعی فارس از انسداد ۴ چاه آب غیرمجاز در این استان خبر داد.

انسداد ۴ حلقه چاه در مراتع استان فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهرزاد بوستانی مدیرکل منابع طبیعی استان فارس گفت: با اعلام ممنوعیت زراعت غیر علوفه‌ای در مراتع واگذار شده به دامداران در سراسر استان ۴ حلقه چاه غیرمجاز در یک ماه اخیر در شهرستان قیر و کازرین پلمپ شد.

وی افزود: ۲۶ هزار طرح مرتع داری به مساحت ۳ میلیون هکتار و ۵۴۰ حلقه چاه مال‌داری در استان به ثبت رسیده است.

بوستانی ادامه داد: در سه سال اخیر برای جلوگیری از سوءاستفاده از این چاه‌ها به منظور کشت غیرقانونی، تمامی این چاه‌ها به نام دولت سند خورده است.

وی اظهار داشت: این چاه‌های نیمه عمیق با عنوان چاه مال‌داری تنها برای کشت علوفه و تامین شرب دام به دامداران و مرتع‌داران واگذار شده است که در قالب طرح‌های مدون کشوری از مراتع استفاده می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس هدف از حفر چاه‌های نیمه عمیق در مراتع را کاهش فشار بر مرتع و تامین علوفه و ترمیم مرتع دانست و بیان کرد: در بسیاری از طرح‌های مرتع‌داری با هماهنگی سازمان آب، اقدام به حفر چاه‌های نیمه عمیق شده است و عمق این چاه‌ها با نظر کارشناسان و متناسب با میزان آب مناطق مختلف است.

مدیرکل منابع طبیعی استان فارس کمبود چشمه‌سار‌ها و آب‌های سطحی در مراتع را مهم‌ترین دلیل حفر چاه‌های مال داری عنوان کرد.

بوستانی تصریح کرد: کشت غیر علوفه‌ای با استفاده از چاه‌های مال‌داری تخلف است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، با جدیت اقدام به پلمب چاه و ابطال طرح مرتع‌داری می‌شود.
انتهای پیام/ر

پلمپ چاه‌های غیرمجاز در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار