64 بقعه متبرکه همدان میزبان ضیافت الهی

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری ویژه‌ برنامه ضیافت الهی در ماه رمضان در ۶۵ بقعه متبرکه استان خبر داد.

64 بقعه متبرکه همدان میزبان ضیافت الهیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام سیدحسن رضوی،معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: امسال برنامه ضیافت الهی در ۶۵ بقعه متبرکه استان  برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: این برنامه شامل مراسم اقامه نماز، سخنرانی، بیان احکام و مسائل شرعی، ترتیل و جزءخوانی قرآن کریم از امروز در بقاع متبرکه استان همدان آغاز می‌شود و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

حجت‌الاسلام رضوی از حضور ۵۰ مبلغ اعزامی از استان قم به همدان خبر داد و اضافه کرد: این مبلغان مسئولیت برگزاری خیمه‌های معرفت، پاسخگویی به مسائل شرعی و اقامه نماز  را بر عهده دارند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم ترتیل و جزءخوانی قران کریم در حسینیه سیدالشهدای(ع) باغ بهشت همدان بیان کرد: امسال برای نخستین‌بار مراسم جزءخوانی قران کریم به مدت ۳۰ روز در این مکان و در جوار مزار شهدا برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: مراسم جزءخوانی و ترتیل قرآن کریم علاوه بر اقشار مختلف مردم میزبان اساتید و قراء بین‌المللی قرآن کریم مانند جواد فروغی، محمد عباسی و قاریان مطرح مصری است.

وی گفت: برای رفاه حال شهروندان و مردم روزه‌دار همدانی وسایل ایاب و ذهاب برای حضور در این برنامه هر روز از ساعت ۱۷ در چهار نقطه شهر مانند میدان مفتح، درب ورودی حسینیه حضرت امام(ره)، میدان نبوت در شهرک مدنی و مسجد قبا مستقر می‌شوند.

رضوی با اشاره به برپایی نمایشگاه رهبر قرآنی در همدان بیان کرد: این نمایشگاه نیز در حاشیه برنامه جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در گلزار شهدای همدان برپا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر برنامه‌های ذکر شده، ویژه‌برنامه‌های شب‌های قدر در بقاع متبرکه، توزیع پک فرهنگی در بین روزه‌داران و اهدای کمک هزینه مشهد مقدس به قید قرعه به شرکت‌کنندگان در مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم  از دیگر برنامه‌های اوقاف در ماه ضیافت الهی است.

انتهای پیام/ ش

ضیافت الهی در ۶۴ بقعه متبرکه همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.