معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان خبر داد؛

پایان اختلاف بین ۲ طایفه در اهواز به صلح و سازش پس از نیم قرن

معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان از پایان اختلاف ۲ طایفه در اهواز پس از ۵۴ سال به صلح و سازش خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالعباس زبیدی نیا، معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان با بیان اینکه 2 طایفه در اهواز به دلیل کینه و دشمنی دیرینه به مدت 54 سال باهم اختلاف داشتند؛ اظهار داشت: با تلاش و کوشش دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر این طوایف با گذشتن از خون فرزندان خود به اختلافات پایان دادند و صلح و سازش کردند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۴۳ بین 2 طایفه کروشات و کعب دبات در اهواز درگیری رخ داد و بر اثر وقوع یک قتل ناخواسته دشمنی ایجاد شد اذعان کرد: این خصومت تا به امروز برقرار بود و به علت وقوع این قتل، 3 قتل دیگر میان این 2 طایفه در طول این چند سال به وقوع پیوست.

زبیدی نیا در ادامه بیان داشت: با ارجاع پرونده این 2 طایفه به دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر اهواز برای ایجاد صلح وسازش و اصلاح ذات البین، پس از ۵۴ سال کینه و دشمنی بین این 2 طایفه خوشبختانه با تلاش و کوشش فراوان دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر و با حضور سادات، بزرگان طوایف منطقه و معتمدین هر 2 طایفه سرانجام تصمیم به بخشش گرفتند و دست از انتقام برداشتند.

این مقام قضایی تصریح کرد: بزرگان طوایف در حضور کلام خدا هم قسم شدند تا برای همیشه دست از دشمنی بکشند، عفو و بخشش را به فرزندان خود آموزش دهند و صلح و آرامش را به خانواده ها یشان بازگردانند.

معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان با بیان اینکه این پرونده بدون هیچگونه پیش شرطی بین طرفین دعوا محقق شد اذعان داشت: پرونده مذکور با صلح و سازش مختومه گردید.

وی اظهار کرد: با یاری خداوند متعال و کمک ائمه معصومین (ع) یکی از دعاوی و پرونده‌های مهم که درسطح شهرستان اهواز وجود داشت به پایان خوب و خوش صلح و سازش رسید.

عبدالعباس زبیدی نیا در پایان از تلاش‌ها و زحمات فراوان دبیر و اعضاء شورای حل اختلاف ویژه عشایر و همچنین بزرگان طایفه کروشات و کعب دبات به خاطر تحقق این آرمان الهی قدردانی و ابراز امیدواری کرد این موضوع مبنایی برای آغاز مختومه کردن همه اختلافات و دعاوی موجود در سطح استان باشد.

انتهای پیام/گ

برقراری صلح و سازش بین طوایف

برچسب ها: شورای حل اختلاف ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار