فرماندار شهرستان اهر گفت: اختصاص آب به زمین‌های کشاورزی پایاب سد ستارخان اهر طبق مصوبات شورای حفاظت از منابع آب خواهد بود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محمودی فرماندار شهرستان اهر در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر، گفت: با توجه به بارندگی‌های کم، برای بخش کشاورزی حدود ۷ میلیون مترمکعب آب وجود دارد که جهاد کشاورزی جهت آبیاری باغات و زمین‌های زراعی پایاب سد ستارخان اهر ملزم به تدوین برنامه زمان‌بندی است.

وی با اشاره به اینکه گاهاً دستگاه‌ها در اجرای مصوبات شورای حفاظت از منابع آب، وظیفه را بر دوش یکدیگر می‌گذارند، افزود: اگر قرار باشد بحران کم‌آبی را مدیریت کنیم بایستی تمامی ادارات بدون، چون و چرا تمامی مسئولیت‌ها را اجرا کنند و این‌که در کوتاهی از اجرای مصوبات دستگاه‌ها همدیگر را مقصر جلوه دهند قابل‌قبول نیست.

فرماندار شهرستان اهر ضمن تأکید بر لزوم تشدید نظارت بر توزیع آب بین کشاورزان و باغداران گفت: هرگونه برداشت و رهاسازی آب از سد ستارخان از اول خردادماه تا پایان شهریورماه با مصوبه شورای حفاظت از منابع آب انجام خواهد گرفت.

محمودی گفت: تصمیمات و مصوبات شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر برای دستگاه‌ها لازم‌الاجرا است و دستگاه‌های ذیر‌بط حتماً در بخش شرب صرفه‌جویی ۲۰ درصدی و در بخش صنعت صرفه‌جویی ۳۰ درصدی را لحاظ کنند.

در این جلسه رئیس دادگستری شهرستان اهر نیز گفت: تنها راه جلوگیری از به وجود آمدن هر گونه مشکلی در تأمین آب از سد ستارخان اهر در گرو مدیریت صحیح از سوی مسئولان و مردم و به خصوص کشاورزان است و مسئولان قضایی نیز در صورت مشاهده هر گونه خلافی در نحوه مصرف آب به شدت جلوی آن را خواهند گرفت.

حجت الاسلام محمدعلی نظری گفت: دستگاه قضایی اهر با برداشت غیرمجاز از آب چه از طریق موتور پمپ و چه با ایجاد نهر برخورد قاطع و قانونی می‌کند و توصیه ما به باغداران و کشاورزان این است که بر حق آبه‌ای که به آن‌ها تعلق می‌گیرد قانع باشند و از پایمال کردن حقوق دیگران از منابع آب پرهیز کنند و در راستای اجرای عدالت و تقسیم عادلانه آب و اجرای برنامه‌ها از ادارات امور آب و جهاد کشاورزی در مدیریت منابع آب همراه آن‌ها هستیم.

وی همچنین از تخصیص شعبه ویژه برای رسیدگی سریع به پرونده‌های امور آب در دادگستری اهر خبر داد و افزود: با توجه به اینکه شرایط از نظر منابع آبی حاد بوده و لازم است تا زمان‌های رهاسازی آب نظارت مستمری صورت گیرد و اکیپ‌های گشت بر توزیع عادلانه آب و جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز فعال‌تر شوند و در این زمینه امکانات، تجهیزات و نیروی لازم تأمین شود. 

 

 

انتهای پیام/ش

تخصیص شعبه ویژه برای رسیدگی سریع به پرونده‌های امور آب در دادگستری اهر

برچسب ها: صنعت ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.