ضرورت افزایش نظارت بر بازار و مبارزه با تخلفات در ماه مبارک رمضان

استاندار قزوین گفت : نظارت بر تولید و توزیع کالاها، مبارزه با گرانفروشی و مقابله با ارائه نشدن فاکتور و احتکار باید با شدت صورت گیرد تا شاهد نابسامانی در این عرصه نباشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ زاهدی استاندار در جلسه ستاد تنظیم بازار افزود : در صورت مشاهده با متخلفان برخورد جدی صورت می گیرد چون این معضلات برای مردم ایجاد مشکل خواهد کرد.

استاندار با بیان اینکه یکی از مشکلات در حوزه فرهنگ سازی است ، گفت :  در حالی که باید در ماه رمضان میزان مصرف کاهش یابد اما شاهد افزایش بی رویه مصرف در بخش های مختلف هستیم که این وضعیت نیازمند اصلاح فرهنگ عامه مردم است.

زاهدی افزود: برای تنظیم بازار باید حمایت لازم از تولیدکننده صورت گیرد و در این میان تامین نهاده ها ضروری است و اگر افزایش قیمتی هم صورت می گیرد باید بر اساس محاسبات دقیق باشد.

وی اضافه کرد : تشکیل پرونده توسط بازرسان و تسریع در رسیدگی به تخلف در دستگاه قضایی از دیگر مسائلی است که می تواند به تنظیم بازار کمک کند.

استاندار گفت: در زمینه توزیع کالاها باید شهرستانها نیز مورد توجه باشد و تبلیغ کالاهای خارجی در رسانه ملی و بیلبردها هم باید محدود شود تا مردم به خرید کالای بیگانه تشویق نشوند.

منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین هم در این جلسه گفت:: ۱۰ قلم از کالا‌های اساسی و پرمصرف، به صورت هفتگی رصد می‌شود.

حجت الاسلام نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان هم افزایش قیمت برخی از اقلام روزمره مردم را نگران کننده ذکر کرد و گفت: مسئولان ذیربط باید با برنامه‌های پیشگیرانه درباره این موضوع اقدام کنند و دستگاه قضا نیز حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی دادستان قزوین هم پدیده کاذب گرانفروشی و احتکار را به علت برخی تساهل و تسامح‌ها دانست و گفت:: سازمان تعزیرات حکومتی با در نظر گرفتن مصلحت‌های نظام در برخورد با جرایم گرانفروشی به طور قاطع عمل کند.

فاطمه خمسه رئیس سازمان جهادکشاورزی و دبیر ستادتنظیم بازار نیز گفت: برنج، روغن، شکر، تخم مرغ و گوشت قرمز و سفید به میزان نیاز در انبار‌ها ذخیره شده است که برای تنظیم قیمت راهی بازار می‌شود.

انتهای پیام/

برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار