آتش‌سوزی گسترده در یک واحد شهرک صنعتی رازی/ علت حادثه در دست بررسی است

مدیر شهرک‌ها و نواحی صنعتی منطقه جنوب استان اصفهان گفت: آتش‌سوزی گسترده در یکی از واحد‌های شهرک صنعتی رازی شهرضا، پس از حدود ۳ ساعت مهار شد.

مرتضی شفیعی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به آتش‌سوزی در مخازن الکل و تینر یکی از واحدهای شهرک صنعتی رازی شهرضا، اظهار کرد:  امروز حدود ساعت 10 و 55 دقیقه یکی از واحدهای صنعتی رازی شهرضا که در زمینه تولید تینر و حلال‌ها بود، آتش می‌گیرد که با تلاش ماموران آتش نشانی در ساعت 2 بعد از ظهر خاموش شد.

وی با بیان این‌که مواد این واحد صنعتی اشتعال‌زا بوده است، افزود: این واحد صنعتی ابتدا با وسایل اطفای حریق خود اقدام به مهار آتش می‌کند که به دلیل گستردگی آتش‌سوزی،  خودرو‌های آب‌رسان شهرک صنعتی رازی در محل حضور پیدا می‌کند.

مدیر شهرک‌ها و نواحی صنعتی منطقه جنوب استان با بیان این‌که با انفجار یکی از مخازن آتش گسترده می‌شود، گفت: 6  خودرو آتش‌نشانی شهرک رازی شهرضا که 3 دستگاه از ایستگاه مرکزی و سه دستگاه از شرکت‌های فرشید، کیمیای ایران و ریف خودرنگ به محل حادثه اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به هماهنگی با دستگاه‌های خدمات‌رسان برای عدم سرایت آتش به واحدهای کناری این شرکت، بیان داشت: با اورژانس، هلال‌احمر، شرکت‌های برق و گاز و مدیریت بحران فرمانداری هماهنگی و گاز واحدهای کناری قطع شد.

شفیعی با اشاره به بالا بودن حجم آتش‌سوزی، عنوان کرد: به دلیل حجم بالای آتش از شهرهای شهرضا، بهارستان، اصفهان و مبارکه و شهرک‌های صنعتی شهرضا، مبارکه، اشترجان، جی، نجف‌آباد2 و سگزی ماشین آتش‌نشانی به شهرک رازی اعزام شد.

وی با بیان این‌که برای مهار آتش برای ارسال فوم هماهنگی به عمل آمد، خاطرنشان کرد: با هماهنگی مدیریت بحران استان و فرماندار شهرضا از شرکت فولاد مبارکه و شهرداری اصفهان نیز خودرو آتش‌نشانی به شهرک رازی اعزام شد.

مدیر شهرک‌ها و نواحی صنعتی منطقه جنوب استان با کمک شهرستان‌های اطراف و استان اوضاع تحت کنترل درآمد و آتش به واحدهای اطراف سرایت نکرد، اذعان داشت: آتش‌سوزی در ساعت 2 بعد از ظهر خاموش شد اما هنوز نیروهای آتش‌نشانی در محل حادثه حضور دارند، این آتش‌سوزی بزرگ حادثه جانی نداشته و علت حادثه در دست بررسی است.

وی با بیان این‌که در این واحد بیش از 20 نفر مشغول به کار بودند، تأکید کرد: در شهرک صنعتی رازی شهرضا، مدیریت امدادرسانی و پیشگیری از حوادث و مدیریت HSEE وجود دارد.

شفیعی با تأکید بر بالا بردن ایمنی در واحدهای صنعتی و شیمایی این شهرک، ادامه داد: واحدهایی که تولید مواد حلال و اشتعال‌زا دارند باید ایمنی واحد خود را افزایش دهند تا موقع بروز حوادث تا رسیدن ماشین‌های آتش‌نشانی اوضاع تحت کنترل قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/م

 

آتش سوزی در شهرک صنعتی رازی

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.