افزایش ۵۰ درصدی بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش ۵۰ درصدی بودجه این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛علی اصغر کاراندیش مروستی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در جلسه با فعالان و اصحاب فرهنگ و هنر استان گفت: تنها ۱۵ درصد بودجه فرهنگی کشور به این وزارتخانه که متولی اصلی فرهنگ کشور است، اختصاص دارد و ۸۵ درصد از این بودجه در اختیار نهاد‌های فرهنگی دیگر قرار می‌گیرد.

علی اصغر کاراندیش مروستی افزود: از حدود ۹۰ هزار میلیارد ریال بودجه فرهنگی کشور در سال، افزون بر ۱۲ هزار میلیارد ریال در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد و حدود ۷۸ هزار میلیارد ریال به نهاد‌های دیگر تعلق می‌گیرد.

وی با اشاره به افزایش بیش از ۵۰ درصدی بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت تدبیر و امید بیان کرد: این بودجه از پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به ۱۲ هزار میلیارد ریال رسیده که این جهش نتیجه توجه دولت به حوزه فرهنگ است.

وی از افزایش پنج برابری اعتبار اختصاص یافته به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها خبر داد و اضافه کرد: با وجود این افزایش، حوزه فرهنگ استان‌ها با مشکل مالی روبرو بوده و این امر به نبود همکاری سایر نهاد‌های فرهنگی بودجه بگیر از دولت مربوط است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ۸۰ مانع پیش روی کسب و کار در حوزه فرهنگ و هنر در کشور احصا شده است، ادامه داد: به دنبال رفع این موانع برای اجرای فعالیت‌های موثر فرهنگی و هنری هستیم و در این مسیر باید همه نهاد‌های مسوول و مردم همکاری لازم را داشته باشند.

گفتنی است در این جلسه معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با پرداخت ۲۰ میلیون ریال برای هر انجمن فعال در ارومیه موافقت کرد و قرار شد تا ۱۷۰ میلیون ریال نیز برای ۱۷ اداره فعال در شهرستان‌های آذربایجان غربی جهت حمایت از انجمن‌ها پرداخت شود.

انتهای پیام/ن.م

افزایش پنج برابری اعتبار اختصاص یافته به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.