مدیرکل راهداری استان همدان؛

حفظ جان انسان ها، بالاترین معروف است

مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: هیچ معروفی بالاتر و ارزشمندتر از حفظ جان انسان ها نیست.

هیچ معروفی بالاتر از حفظ جان انسان ها نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد رودباری، مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان همدان در مراسم شورای فرهنگی این اداره کل اظهار داشت: اگر معروف‌ها را درخود پياده و الگوسازي كنيم پذيرش آن براي ديگران راحت‌تر است.

وی خواستار اشاعه و گسترش فريضه الهي امر به معروف و نهي از منكر شد و تأکید کرد: امر به معروف و نهي از منكر موجب دلگرمی و تقویت افراد کم اراده است.

رودباری با تأکید بر اینکه اين اداره كل با تمام توان خود در حيطه وظائف خود براي اشاعه اين فريضه مهم عبادي از هيچ كوششي دريغ نكرده است، تصریح کرد: درك مقوله امر به معروف و نهي از منكر مي تواند ما را به سوي رشد و اعتلاي فرهنگي و فهم ارزش ها رهنمون سازد.

وی ادامه داد: هر جايي كه معنويت سرلوحه تمام امور مادي شود مي تواند توسعه و پيشرفت آن امور را تضمين کند.

مدیرکل راهداری استان همدان افزود: فريضه الهي امر به معروف و نهي از منكر و تبليغ در خصوص آن مربوط به شخص خاص نيست و همه ما بايد براي گسترش و توسعه اين فرهنگ نوراني تلاش کنیم.

محمد رودباری بیان کرد: هر سازماني باید در كنار ماموريت ها و وظايف سازماني خود موضوع اشاعه و گسترش اين فريضه الهي را در سرلوحه كاري خود قرار دهد.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه برای حفظ جان انسان‌ها و در راستای ارتقا ایمنی جاده‌ها که نقش بسزایی در کاهش تلفات جاده‌ای دارد باید تلاش کنیم، ابراز داشت: وظیفه مهم راهداری، ایمن‌سازی و نگهداری محورها و حفظ جان انسان‌هایی است که در محورها تردد می‌کنند.

مدیرکل راهداری استان همدان، کار راهداران را بسیار با ارزش خواند و یادآور شد: راهداران کار ارزشمندی را انجام می‌دهند، زیرا که مسئولیت حفظ جان انسان‌ها کار کمی نبوده و نزد پروردگار متعال بسیار با ارزش است.

محمد رودباری اضافه کرد: بخش عمده‌ای از تصادفات و تلفات به عامل انسانی برمی‌گردد و فرهنگ سازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می‌تواند نقش عمده‌ای در کاهش تصادفات داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید همه به این باور برسیم که ایمنی راه‌ها و رعایت قوانین در حفظ جان انسان‌ها و کاهش تلفات جاده‌ای نقش بسزایی دارد و این مهم بدون مشارکت مردم و مسئولان امر ممکن نیست.

انتهای پیام/ د 

هیچ معروفی بالاتر از حفظ جان انسان ها نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.