عدالت‌خواهی قربانیان شورش سیاسی اندونزی پس از ۲۰ سال

قربانیان تظاهرات سیاسی اندونزی در سال ۱۹۹۸ میلادی همچنان برای اجرای عدالت تظاهرات می‌کنند.

عدالت خواهی قربانیان شورش سیاسی اندونزی پس از ۲۰ سالبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در یک دهه گذشته «ماریا سانو» یک زن خانه دار به گروه کوچکی پیوسته که به طور هفتگی در تظاهرات سکوتی در مقابل کاخ ریاست جمهوری جاکارتا تجمع می‌کنند. او خواستار اجرای عدالت درباره پسرش  است که در هرج و مرج سیاسی سال ۱۹۹۸ در اندونزی کشته شد.

در ماه مه سال ۱۹۹۸ میلادی که بحران مالی آسیا به اوج خود رسیده بود معترضان به خیابان‌ها رفتند و ساختمان‌ها را آتش زدند. در این اعتراضات در پایتخت اندونزی حدود ۱۲۰۰ نفر کشته شدند. این تظاهرات پیش از استعفای «سوهارتو» رئیس جمهور اندونزی، که ۳۲ سال بر این کشور ریاست می‌کرد برگزار شد. اندونزی چهارمین کشور پر جمعیت جهان است.

گفته می‌شود پسر ۱۶ ساله سانو در آتش سوزی یک مرکز خرید در جاکارتا ناپدید شد و جسد او هرگز پیدا نشد. این زن ۷۰ ساله می‌گوید پسرش در مرکز خریدی کشته شده که باور بر این است تعداد زیادی از مردم زنده در آتش سوختند.

سانو در این خصوص می‌گوید: «من احساس پوچی می‌کنم و می‌خواهم مرگ غیرطبیعی پسرم به نوعی حل شود».

سانو و چند نفر دیگر می‌گویند حمایت یا غرامت کافی برای مرگ عزیزانشان دریافت نکرده اند.

دانش‌آموزانی که این تظاهرات را هدایت می‌کردند نیز یا ربوده شدند یا هدف گلوله قرار گرفتند. اغلب قربانیان جز جوامع چینی بودند که به دلیل ثروت زیادی که داشتند مورد تنفر بودند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار