کمالی‌سروستانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آینده روشنی پیش روی مرغداران نیست/ نرخ واقعی هر کیلو مرغ 9300 تومان

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به نوسان نرخ نهاده‌ها و ادامه روند کنونی قیمت مرغ در بازار، تعداد زیادی از مرغداران از گردونه تولید خارج می‌شوند.

آینده روشنی پیش روی مرغداران نیست/ نرخ واقعی هر کیلو مرغ 9300 تومانمحمدعلی کمالی‌سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از نوسان نرخ نهاده‌های دامی در بازار اظهار کرد: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ 2 هزار و 520 و ذرت یک‌هزار و 270 تومان به مرغداران عرضه می‌شود و به سبب نوسان شدید قیمت نهاده‌های دامی در ماه‌های اخیر مورد انتقاد شدید تولیدکنندگان قرار گرفت.

وی افزود: امروز هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری  با نرخ 4 هزار و 800 و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها 7 هزار و 650 تومان عرضه می‌شود.

کمالی‌سروستانی، نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را 6 هزار و 500 و مرغ آماده به طبخ را 9 هزار و 300 تومان اعلام کرد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی آینده بازار مرغ را پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به روند مناسب جوجه ریزی، نوسان نرخ نهاده ها در کوتاه مدت مشکلی در عرضه ایجاد نمی‌کند و این در حالی است که با ادامه روند نوسان نرخ نهاده‌ها و کاهش قیمت مرغ،  تعداد زیادی از مرغداران در آینده ای نه چندان دور از گردونه تولید خارج خواهند شد و مسئولان امر باید تدابیر ویژه ای برای این موضوع بیندیشند.

وی ادامه داد: با توجه به نوسان شدید نهاده‌های دامی به مرغداران توصیه می‌کنیم به سبب کاهش هزینه‌های خود از نگهداری مرغ بیش از 42 روز در واحدهای خود اجتناب کنند.

کمالی‌سروستانی در پایان با پیش‌بینی قیمت مرغ در بازار، گفت: اگر عرضه مرغ به شکل کنونی در بازار ادامه یابد، نرخ مرغ در روزهای آتی نوسان چندانی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

 در روزهای آتی نرخ مرغ نوسان چندانی نخواهد داشت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار