تیم ملی تکواندو به دنبال تکرار قهرمانی قاره کهن

تیم ملی تکواندو کشورمان برای حضور در بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا به کشور ویتنام سفر کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و سومین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا به میزبانی کشور ویتنام از پنجم تا هفتم خرداد ماه برگزار می‌شود و تیم‌های ملی مردان و بانوان کشورمان به مصاف حریفان خود می‌روند.

تیم ملی تکواندو مردان ایران در شرایطی رقابت‌های قهرمانی آسیا را در سال ۲۰۱۸ تجربه می‌کند که فریبرز عسگری هدایت تیم ملی را بعد از مهدی بی باک برعهده گرفت تا دوازدهمین سرمربی تیم ملی در این مسابقات باشد. شاگردان عسگری برای هجدمین بار است که روی شیاپ چانگ آسیا با حریفان خود مبارزه می‌کنند.

از آن سو مهرو کمرانی برای دومین دوره متوالی هدایت بانوان تکواندوکار ایران را در مسابقات آسیا برعهده دارد تا تیم ملی بانوان ایران هفتمین حضور خود را در این رقابت‌ها تجربه کند.

تیم ملی تکواندو به دنبال تکرار قهرمانی قاره کهن

کسب عنوان سومی آسیا در نخستین حضور هوگوپوشان

تیم ملی تکواندو مردان ایران در سال ۱۳۵۷ به هدایت چانگ مون گیل راهی کشور چین شد تا برای نخستین بار مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه کند. تیم ملی ایران در این رقابت‌ها با کسب ۶ مدال شامل ۲ نشان نقره و ۴ مدال برنز توانست در بین ۱۱ کشور و ۱۲۰ ورزشکار در جایگاه سومی قاره کهن قرار گیرد.

تیم ملی تکواندو مردان کشورمان در سال ۱۳۶۵ برای دومین بار در کشور استرالیا روی شیاپ چانگ آسیا رفت و با کسب یک مدال نقره و ۳ مدال برنز چهارم شد تا شاگردان کانگ شین چال نتوانند از عنوان سومی دوره قبل خود دفاع کنند.


عملکرد ضعیف تکواندو ایران در کشور نپال

ضعیف‌ترین نتیجه تیم ملی در سال ۱۳۶۷ در کشور نپال و در هشتمین دوره رقابت‌ها رقم خورد. در این دوره از مسابقات که هدایت تیم ملی برعهده علی مدیری بود تنها دستاورد ایران یک نشان برنز بود تا در نهایت تیم ملی کشورمان در بین ۱۷ کشور در جایگاه دهم قرار گیرد.

تیم ملی تکواندو به دنبال تکرار قهرمانی قاره کهن

بازگشت کانگ شین چال به تیم ملی تکواندو

عملکرد ضعیف مدیری در هشتمین دوره مسابقات باعث شد تا کانگ شین چال برای دومین بار هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد و در نهمین دوره رقابت‌ها تیم ملی ایران با هدایت این مربی توانست یک مدال نقره و ۴ نشان برنز را بدست آورد و با شش پله صعود در جایگاه چهارم آسیا قرار گیرد.

کسب نخستین مدال طلا توسط فریبرز عسگری

فریبرز عسگری که اکنون هدایت تیم ملی تکواندو مردان کشورمان را بر عهده دارد توانست در سال ۱۳۷۰ در دهمین دوره رقابت‌ها نخستین مدال طلای قهرمانی آسیا را برای تیم ملی تکواندو ایران بدست آورد. تیم ملی تکواندو کشورمان در این دوره با کسب یک مدال طلا، یک نقره و ۴ برنز نایب قهرمان آسیا شد.

تیم ملی تکواندو کشورمان از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۵ سه بار عنوان چهارمی آسیا را بدست آورد و چهار بار هم نایب قهرمان شد.


اولین عنوان قهرمانی تیم ملی تکواندو مردان

سال ۱۳۸۶ تیم ملی تکواندو ایران به هدایت رضا مهماندوست راهیکشور چین شد و در پایان با کسب ۴ مدال طلا و یک نقره در بین ۳۱ کشور و ۲۶۰ ورزشکار در جایگاه نخست قاره کهن قرار گرفت تا مهماندوست اولین سرمربی باشد که توانسته عنوان قهرمانی را برای تیم ملی تکواندو ایران رقم بزند.

تیم ملی تکواندو مردان در سال ۱۳۸۹ نیز توانست با ۴ مدال طلا، یک نقره و یک مدال برنز عنوان قهرمانی خود را در بین ۲۰ کشور تکرار کند تا مهماندوست با دو عنوان قهرمانی آسیا پرافتخارترین سرمربی تیم ملی تکواندو ایران نام بگیرد.


مردان هوگوپوش کشورمان در سال ۱۳۹۱ با کسب یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز نایب قهرمان آسیا شدند و شاگردان مقانلو نتوانستند عنوان قهرمانی خود را در بیستمین دوره رقابت‌ها تکرار کنند.

تیم ملی تکواندو به دنبال تکرار قهرمانی قاره کهن


سومین قهرمانی هوگوپوشان در آسیا

شاگردان بیژن مقانلو در سال ۱۳۹۳ با کسب سه مدال طلا، دو نشان نقره و یک مدال برنز در جایگاه نخست قرار بگیرند و برای سومین بار قهرمان آسیا شوند.

تیم ملی تکواندو مردان در سال ۱۳۹۵ با هدایت سید نعمت خلیفه راهی کشور فیلیپین شد و در پایان با کسب سه مدال طلا و دو نقره برای چهارمین بار قهرمان آسیا شد.

تیم ملی تکواندو به دنبال تکرار قهرمانی قاره کهن

نخستین حضور بانوان با کسب مدال برنز همراه شد

تیم ملی تکواندو بانوان در شش دوره از مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشته و در سال ۱۳۸۵ در نخستین حضور تیم ملی بانوان در این رقابت‌ها مهروز ساعی موفق به کسب مدال برنز شد تا اولین بانوی تکواندوکارایرانی باشد که مدال قهرمانی آسیا را بدست آورده است.

فاطمه نعمتی تنها بانوی تکواندوکار ایران است که در سال ۱۳۸۶ در هجدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال طلا شده است.

در مجموع تیم ملی تکواندو مردان کشورمان تاکنون موفق به کسب ۷۵ مدال شامل ۲۲ طلا، ۲۶ نقره و ۲۷ برنز شده است و چهار عنوان قهرمانی و شش عنوان نایب قهرمانی را در کارنامه خود دارد.

همچنین تیم ملی تکواندو بانوان در شش دوره حضور خود موفق به کسب ۱۷ مدال شامل یک طلا، ۳ نقره و ۱۳ برنز شده است.

تیم ملی تکواندو به دنبال تکرار قهرمانی قاره کهن

رضا مهماندوست تنها سرمربی تیم ملی تکواندو است که در دو دوره حضور خود توانست عنوان قهرمانی را برای تیم ملی تکواندو ایران بدست آورد و بعد از او بیژن مقانلو با یک عنوان قهرمانی و یک نایب قهرمانی پرافتخارترین سرمربی تیم ملی تکواندو مردان است و پس از آن‌ها سید نعمت خلیفه با کسب یک عنوان قهرمانی در جمع برترین سرمربیان تکواندو قرار دارد.

اکنون تیم ملی تکواندو مردان با حضور آرمین هادی پور در وزن ۵۴- کیلوگرم، فرزان عاشورزاده در وزن ۵۸- کیلوگرم، امیرمحمد بخشی در وزن ۶۸- کیلوگرم، مهدی خدابخشی در وزن ۸۰- کیلوگرم، پوریا عرفانیان در وزن ۸۷- کیلوگرم و سعید رجبی در وزن ۸۷+ کیلوگرم، ابراهیم صفری در وزن ۵۴- کیلوگرم، سروش احمدی در وزن ۶۳- کیلوگرم، محمدسالار وحیدی در وزن ۶۸- کیلوگرم، مهدی جلالی در وزن ۷۴- کیلوگرم، احمد محمدی در وزن ۸۷- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن ۸۷+ کیلوگرم با هدایت فریبرز عسگری راهی مسابقات قهرمانی آسیا است تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

تیم ملی تکواندو بانوان متشکل از کیانا اخوان ۴۶- کیلوگرم، ناهید کیانی و سودابه پور صادقی در وزن ۴۹- کیلوگرم، طیبه پارسا ۵۷- کیلوگرم، کیمیا علیزاده ۶۲- کیلوگرم، ملیکا میر حسینی ۶۷- کیلوگرم، هانیه اخلاقی ۷۳- کیلوگرم و زهرا پور اسماعیل به هدایت مهرو کمرانی راهی این رقابت‌ها می‌شود.

باید دید هوگوپوشان کشورمان در بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا می‌تواند عنوان قهرمانی خود تکرار کنند یا خیر.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.