فرماندار نیکشهر گفت:از مجموع ۳۴۸ قنات در نیکشهر هم‌اکنون ۹۵ قنات در این شهرستان به‌طور کامل خشک‌شده‌اند و بقیه نیز با کاهش آبدهی مواجه هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، صاحب‌گل صالحی فرماندار نیکشهر افزود: آب شهرستان نیکشهر از ۵ چاه پایین‌دست سد «خیرآباد» تأمین شود که به دلیل کاهش شدید آب پشت این سد برخی از این چاه‌ها به‌طور کامل خشک شده اند و برخی دیگر نیز با کاهش شدید آبدهی مواجه هستند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون آب شهرستان نیکشهر با ۲۱ هزار نفر جمعیت به دلیل خشک شدن چاه‌های آب و کاهش آب دهی آن‌ها جیره‌بندی شده و آب به‌صورت محله‌ای در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

فرماندار نیکشهر تصریح کرد: سد «خیرآباد» به‌عنوان منبع قابل‌اطمینان آب در نیکشهر به دلیل خشکسالی چندین ساله با کاهش شدید آب مواجه شده به‌طوری که از ظرفیت ۲۷ میلیون مترمکعبی آن تنها در بهترین شرایط حدود ۲ میلیون مترمکعب آب قابل‌استفاده است.

صالحی با اشاره به دیگر تبعات خشکسالی در نیکشهر، گفت: از مجموع ۳۴۸ قنات در نیکشهر هم‌اکنون ۹۵ قنات در این شهرستان به‌طور کامل خشک‌شده‌اند و بقیه نیز با کاهش آبدهی مواجه هستند، این در حالی است که ۸۵ درصد آب کشاورزی بیش از ۹ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی نیکشهر از آب قنات تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: خشکسالی ۵۰ درصد دام‌های عشایر شهرستان نیکشهر را در سال‌های اخیر تلف‌کرده و موجب خسارت سنگین به عشایر نیز شده است.

فرماندار نیکشهر خاطرنشان کرد: این خشکسالی‌ها در آب‌رسانی سیار به روستا‌های نیکشهر نیز به‌شدت تأثیرگذار است چرا که از ۳۹۵ روستای این شهرستان، تنها ۸۰ روستا به شبکه آب دسترسی دارند و آبرسانی تانکری به بقیه در این شرایط نبود آب، بسیار سخت است.

انتهای پیام/ع

خشکسالی در نیکشهر

برچسب ها: بحران آب ، فرمانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار