مایه‌کوبی دام‌های سنگین علیه بیماری تب برفکی

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: فاز اول مایه‌کوبی رایگان بیماری تب برفکی در دام‌های سنگین استان در سال جاری آغاز شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اهواز، دکتر مصطفی کنارکوهی، مدیرکل دامپزشکی خوزستان بیان داشت: طرح واکسن تب برفکی به صورت کاملا رایگان و با استفاده از توان عملیاتی اکیپ‌های مایه‌کوب بخش دولتی در واحدهای دامداری صنعتی، نیمه صنعتی، گاومیش‌داری‌ها و نیز واحدهای روستایی با رعایت کامل اصول بهداشتی و بیوسکیوریتی آغاز شد.

وی با اشاره به زمان اجرای این طرح در خوزستان افزود: مدت زمان اجرای این عملیات 30 روز کاری بوده و اکیپ‌های شهرستانی مجری طرح موظف هستند با رعایت کیفیت و کمیت در موعد مقرر عملیات را به اتمام برسانند.

کنارکوهی عنوان کرد: دامداران خوزستان در خصوص واکسیناسیون دام‌های سنگین خود با ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم امنیت ناشی از مایه‌کوبی فازهای قبلی را حفظ کنیم.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: دامداران اصول بهداشتی در محل دامداری خود از جمله فعال کردن حوضچه‌های ضدعفونی محل ورودی دامداری را اجرا کنند.

وی در پایان از دامداران خواست از خریداری و جابه‌جا کردن دام بدون رعایت ضوابط بهداشتی – قرنطینه‌ای خودداری کنند و بیان داشت: اکیپ‌های عملیاتی در صورت مشاهده کانون‌های مشکوک به این بیماری، موضوع را به ادارات دامپزشکی سطح استان اطلاع رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: دامپزشکی ، تب برفکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.