مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان خبر داد

ساخت ۹۸ واحد مسکونی برای مددجویان سیستان و بلوچستان

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: سال‌جاری ۹۸ واحد مسکونی روستایی در مناطق محروم با مشارکت کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای مددجویان استان ساخته می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از کمیته امداد سیستان و بلوچستان، سید مهدی عبادی،مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ساخت ۹۸ واحد مسکونی برای مددجویان سیستان و بلوچستان: با توجه به انعقاد تفاهم نامه همکاری میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام (ره) در زمینه ساخت ۲۰هزار واحد مسکونی روستایی برای مددجویان استان‌های مختلف کشور، اقدامات لازم برای ساخت و تحویل واحد‌های مسکن مددجویان این استان در حال انجام است.

وی افزود: حداکثر تا سقف دومیلیون و ۵۰۰ هزار تومان علاوه بر پرداخت کمک بلاعوض توسط این نهاد در نظر گرفته شده و تا مرحله سکونت جامعه مددجویی هرگونه هزینه‌ای برای تکمیل واحد‌ها تامین می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به تکمیل واحد مسکونی ۹۸ خانوار تحت حمایت در سال جاری، ادامه داد: سال گذشته ساخت هزار مسکن روستایی با مشارکت کمیته امداد و سپاه پاسداران این استان در سطح مناطق روستایی و با ضریب بالای محرومیت باعث رفع بخشی از مشکلات سد راه خانوار‌های تحت حمایت و خانه دارشدن آن‌ها شد.

عبادی با اشاره به اینکه در این مدت ۳۵۰ مسکن مددجویان در مناطق روستایی این استان بهسازی و نوسازی شد، اعلام کرد: برای بهسازی این منازل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از محل منابع داخلی این نهاد هزینه شده و به مدت یک سال در مقابل حوادث بیمه هستند.

وی یادآور شد: سال‌گذشته با تخصیص یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تعمیر و بازسازی منازل خانوار‌های تحت حمایت ۹۲۱واحد مسکونی مددجویان این استان ساخته شد.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: همچنین ۱۴۸ واحد شهری و ۵۶ واحد روستایی در قالب تکمیل خانه‌های نیمه تمام مددجویان انجام و تحویل شده است.

عبادی با اشاره به ارایه تسهیلات مسکن برای بازگشت مددجویانی که از روستا به شهر مهاجرت کردند، افزود: با پرداخت ۲۵ میلیون تومان تسهیلات توسط این نهاد اکنون خانوار‌های تحت حمایت به روستا‌ها بازگشتند و خانه ساختند.

انتهای پیام/ع

ساخت مسکن ویژه مددجویان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.