رییس سازمان زندان ها:

3000 نفر زندانی مهریه در کشور هستند

رئیس سازمان زندان های کل کشور گفت: سه هزار نفر از زندان غیر عمد را زندانیان مهریه تشکیل می دهند.

3000 نفر زندانی مهریه در کشور هستندبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اصغر جهانگیر رییس سازمان زندان ها کل کشور در سی و یکمین جشن گلریزان ستاد دیه اظهار کرد: از سال گذشته تلاش شد تا براساس سفارش مقام معظم رهبری تلاش مضاعفی در حوزه مسائل اجتماعی انجام شود.

وی ادامه داد: حضور مردم در جشن گلریزان و کمک انها می تواند باعث ازادی بسیاری از زندانیان شود و درد و رنج این خانواده ها را کاهش دهد.

جهانگیر گفت: در کنار این دو اتفاق بزرگ هم میفتد، اول خالی شدن و کم شدن از موجودی زندانها و کم شدن بودجه بیت المال و صرف آن در جای بهتر و دیگری جامعه هم از این مسئله منتفع و بهرمند می شود.

وی بیان: اگر همسایه ما خانواده یک زندانی باشند که در تنگنا باشند قطعا جامعه با مشکلاتی مواجه می شود که بهتر است سرپرست خانوار بالای سر خانواده اش باشد.

رییس سازمان زندان های کل کشور گفت: امروز ۲۹ هزار زندانی جرایم مالی اعم از عمد و غیرعمد داریم.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۸ هزار نفر جرایم مالی غیرعمد دارند و امروز بیشترین جرایم مالی غیرعمد محکومین مالی حقوقی هستند.

رییس سازمان زندانها افزود: دومین جرم غیرعمد شایع که سه هزار نفر زندانی را به خود اختصاص داده همان بدهکاران مهریه هستند که از خانواده شان دور شده اند و باید فرهنگ سازی در این زمینه انجام گیرد.

وی خاطر نشان کرد : ۳۶۰ زن در رابطه با جرایم مالی غیرعمد در زندان هستند که 2 درصد آن ۱۸ هزار نفر هستند.

جهانگیر گفت : 70 درصد زندانیان جرایم غیرعمد زیر ۴۰ سال سن دارند و اینها می توانند بعد از آزادی به چرخش چرخ اقتصاد کشور کمک کنند.

وی ادامه داد: ۵۶ درصد زندانیان جرایم غیرعمد تحصیلات سیکل و زیر سیکل دارند و ۸۶ درصد همین زندانیان متاهل هستند که اگر آزاد شوند قدم مهمی در حفظ خانواده شان برداشته شده است.

وی بیان کرد: از این تعداد زندانیان جرایم غیرعمد ۵۲ درصد از زندانیان زیر شش ماه است که به زندان وارد شده اند که حدود ۹ هزار و پانصد نفر می شود.

جهانگیر گفت: ما در کنار ستاد دیه ایستاده ایم و تلاش می کنیم تا زندانیان جرایم غیرعمد هرچه سریعتر آزاد شوند.

وی افزود: استانهای فارس با ۲۲۰۰ نفر و تهران با ۱۸۰۰ نفر دو استان اول دارای بیشترین زندانی جرایم غیرعمد هستند.

رییس سازمان زندانها گفت: ۷۹۸ نفر از زندانیان بخاطر بدهی مهریه بالاتر از ۲۰۰ سکه در زندان هستند که این حکایت از ضرورت انجام کار فرهنگی برای کاهش میزان مهریه دارد.

انتهای پیام/

آمار رییس سازمان زندان ها از تعداد مجرمان غیرعمد

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۸:۴۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
۳۶۰ زن در رابطه با جرایم مالی غیرعمد در زندان هستند که 2 درصد آن ۱۸ هزار نفر هستند؟
آخرین اخبار