تظاهرات در مغرب در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی

ده‌ها هزار نفر در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس در شهر دارالبیضاء مغرب در حالی که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند، تظاهرات کرده و شعار «مرگ بر اسرائیل» سردادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، ده‌ها هزار نفر در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به شهر قدس روز یکشنبه در خیابان‌های شهر دارالبیضاء مغرب (مراکش) تظاهرات کردند.

تظاهرات در مغرب در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی+ تصاویر

در تظاهرات روز یکشنبه دارالبیضاء مغرب ده‌ها هزار نفر شرکت کرده و تظاهرکنندگان شعار «مرگ بر اسرائیل» سردادند و پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند.

تظاهرکنندگان همچنین پلاکارد‌های با خود حمل می‌کردند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود «قدس پایتخت ابدی فلسطین است».

تظاهرکنندگان خواستار تحریم اسرائیل شدند و سکوت و بی تفاوتی کشور‌های عربی در برابر اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

سفارت آمریکا در شهر قدس اشغالی چند روز پیش افتتاح شد و این اقدام آمریکا اسرائیلی‌ها را خوشحال و فلسطینی‌ها را خشمگین کرد.

فلسطینی‌ها می‌خواهند شرق شهرقدس اشغالی که در سال ۱۹۶۷ به اشغال اسرائیل درآمد، پایتخت کشور مستقل فلسطین باشد. اسرائیل که پس از جنگ سال ۱۹۶۷، بخش شرقی شهر قدس را اشغال و ضمیمه خاک خود کرد می‌گوید شهر قدس (بخش شرقی و غربی آن) پایتخت اسرائیل است.

همزمان با روز افتتاح سفارت جدید آمریکا در شهر قدس، نظامیان اسرائیلی بیش از ۶۰ تظاهر کننده فلسطینی را در اطراف مرز‌های نوار غزه به شهادت رساندند.

تظاهرات روز یکشنبه در دارالبیضاء با فراخوان «ائتلاف مغرب برای فلسطین» متشکل از تعدادی از نهاد‌های حقوق بشری و جامعه مدنی در کنار گروه اسلامی عدالت و احسان و برخی احزاب سیاسی مغرب برگزار شد.

سخنگوی گروه اسلامی عدالت و احسان که از گروه‌های اصلی مخالف دولت است، اعلام کرد تظاهرات میلیونی امروز (یکشنبه) با هدف اعلام همبستگی با فلسطینی‌ها برگزار شد.

گروهی از فعالان نیز در حین تظاهرات، با برپایی نمایش خیابانی، اعتراض خود را به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه نشان دادند.

تظاهرات در مغرب در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی+ تصاویر

انتهای پیام/

تظاهرات ضد صهیونیستی در مغرب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار