سن زدایی بیش از 10 هزار هکتار از اراضی غلات فامنين

سرپرست جهاد كشاورزي فامنين از سن زدایی 10 هزار و 90 هکتار از اراضی غلات این شهرستان خبر داد.

سن زدایی 10 هزار و 90 هکتار از اراضی غلات فامنينبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جعفر کاویانی‌ دلشاد، سرپرست جهاد كشاورزي شهرستان فامنين بیان کرد: مبارزه با علف‌های هرز مزارع غلات که یکی از عوامل محدود کننده تولید به ویژه در شرایط دیم است، در سطح 10 هزار و 90 هکتار از اراضی غلات آبی و دیم صورت گرفت.

وی با بیان اینکه اولین ریزش های سن مادر دوم فروردین در اراضی غلات آبی روستای نگارخاتون مشاهده شد، گفت: مبارزه با آفت سن غلات در مرحله سن مادر از تاریخ 13 فروردین در اراضی غلات آبی شهرستان فامنین که به دلیل رشد نامطلوب غلات دیم، حکم مزارع تله را پیدا کرده بودند، در سطح ۴۲ هکتار آغاز شد.

سرپرست جهاد كشاورزي شهرستان فامنين خاطرنشان کرد: بازدید از اراضی غلات شهرستان فامنین از اواخر اسفندماه توسط شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی سن غلات توسط هفت کارشناس در قالب طرح پهنه‌بندی آغاز شد.

کاویانی دلشاد افزود: با حضور مستمر شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی سن غلات شهرستان در روستاها و آموزش‌های انفرادی و چهره به چهره کشاورزان و ارسال بیش از 2 هزار و 500 پیامک انبوه، 7 هزار و 475 هکتار از اراضی غلات فامنین علیه آفت سن غلات در مرحله سن مادر سمپاشی شد.

انتهای پیام/ ب

مبارزه با علف هرز در 10 هزار و 90 هکتار از اراضی غلات فامنین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.