اجرای طرح توسعه کتابخانه در لاهیجان

کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان تا پایان سال توسعه می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ هادی نوری مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان لاهیجان از پایان عملیات توسعه کتابخانه عمومی شهید باهنر این شهر خبر داد.

وی با اشاره به لزوم پرداخت سهم حداقل نیم درصد قانونی کتابخانه‌های عمومی از محل درآمد‌های شهرداری‌های گیلان به کتابخانه‌ها افزود: نیم درصد درآمد شهرداری‌ها بر اساس قانون باید صرف امور کتابخانه‌ها شود تا با آن بتوانیم هزینه‌های جاری را پرداخت کنیم، ولی تاکنون بسیاری از شهرداری‌ها در پرداخت این مبلغ کوتاهی‌هایی داشته اند و بر همین اساس عملیات توسعه کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان مدت ها به دلیل عدم تخصیص مناسب اعتبارات لازم پیشرفت چندانی نداشته ولی در تلاشیم  با تخصیص اعتبارات لازم ، این کتابخانه عمومی  تا پایان سال توسعه یابد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان یکی از مهمترین چالش‌های حاکم بر مجموعه کتابخانه‌های عمومی را کمبود فضای مناسب مطالعه در استان و خصوصا شهر‌های مرکزی استان دانست و بر ساخت کتابخانه و توسعه فضای کتابخوانی تاکید کرد.

هادی نوری با اشاره به رشد استان در شاخص‌های کتاب و کتابخوانی نسبت به سال گذشته گفت: گیلان در ۶ ماهه دوم سال ۹۶، در جذب اعضا ۸ درصد رشد و در زمینه امانت کتاب نیز ۲۳ درصد افزایش داشتیم.

وی از راه اندازی سامانه سامان در سراسر کشور خبر داد و افزود: همه کتابخانه‌ها به این سامانه متصل هستند و هرکس که عضو سامانه سامان باشد، می‌تواند به صورت آنلاین کتاب‌ها را مشاهده و از وجود کتاب دلخواه اطمینان حاصل کند.

 

انتهای پیام/م.ع

کتابخانه عمومی شهید باهنر لاهیجان توسعه می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.