نقوی حسینی تشریح کرد؛

تاکید کمیسیون امنیت ملی بر بهبود روابط با ترکمنستان و سایر همسایگان

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از بررسی روابط ایران و ترکمنستان در جلسه صبح امروز این کمیسیون خبر داد.

تاکید کمیسیون امنیت ملی بر بهبود روابط با ترکمنستان و سایر همسایگان سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در توضیح جلسه صبح امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: روابط ایران و ترکمنستان در جلسه صبح امروز این کمیسیون بررسی شد.

وی افزود: جلسه امروز این کمیسیون با هدف بررسی روابط ایران و ترکمنستان با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌های نفت و نیرو، امور خارجه، مدیرعامل شرکت گاز و بانک مرکزی برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد: همچنین  در این جلسه تاکید شد باتوجه به بهبود نیافتن ارتباط با همسایگان در دوران برجام باید کلیه مشکلات و مبادلات و مراودات با همسایگان بخصوص ترکمنستان حل شود.

وی با بیان اینکه در این جلسه مناسبات دو کشور ایران و ترکمنستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تصریح کرد: با توجه به اینکه مناسبات و روابط جمهوری اسلامی ایران با همسایگان در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و باید از حداکثر ظرفیت همسایگان استفاده شود، کمیسیون امنیت ملی بررسی روابط ایران و ترکمنستان را در دستور کار قرار دارد

نقوی حسینی گفت: در این جلسه مباحث اقتصادی بین دو کشور به ویژه موضوع انتقال و مبادلات گاز مورد بررسی قرار گرفت، همچنین مبادلات برق بین دو کشور اعم از مبادلات بخش خصوصی و دولتی و حل مشکل دو طرف از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد: ترکمنستان در هر دو حوزه مبادلات برق در بخش خصوصی و دولتی مطالباتی از ایران دارد که به دلیل عدم پرداخت مطالبات، گلایه‌مند هستند، باید دولت این مشکل را حل کند. از طرف دیگر مسئولان حوزه برق مدعی بودند که مشکلات بانکی مانع حل و فصل مطالبات ترکمنستان شده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس خاطر نشان کرد: باید به هر شکل ممکن گره کار با ترکمنی‌ها حل شود، این موضوع مشمول کلیه همسایگان شده و باید همه مشکلات مبادلات و مراودات با کلیه همسایگان حل شود، در دوران برجام شرایط روابط با همسایگان بهبود نیافته که این موضوع نیازمند تلاش بیشتری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار