چهار اثر طبیعی در استان اردبیل قابلیت ثبت ملی دارد

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: مطالعات نشان می‌دهد چهار اثر طبیعی در این استان قابلیت ثبت ملی را دارد.

منصور عالیقدری، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل صبح امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اظهار داشت: مطالعات نشان می‌دهد چهار اثر طبیعی در این استان قابلیت ثبت ملی را دارد که در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا بتوانیم زمینه برای ثبت ملی این آثار استان را فراهم آوریم.

وی افزود: مطالعات جامعی از بقایای فسیلی درختان جنگلی روستای شیخ محمدلو مشگین‌شهر انجام شده و پرونده ثبت این اثر در فهرست آثار ملی تهیه  و به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: مناظر طبیعی گندیمان، درخت چنار کهنسال اونار مشگین‌شهر و ژئو پارک طبیعی فیروز‌آباد معروف به قیزیل قیه مشگین‌شهر نیز قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی را دارند.

عالیقدری با بیان اینکه پرونده ثبت این آثار نیز تهیه و ارسال شده و امید می‌رود در آینده نزدیک این آثار در فهرست آثار ملی به ثبت برسد، تصریح کرد: در وضعیت فعلی کوه سبلان تنها اثر طبیعی استان اردبیل است که به ثبت ملی رسیده و این اثر نیز قابلیت ثبت جهانی را دارد و در این زمینه اقدامات در دست پیگیری است.

وی گفت: ثبت ملی آثار طبیعی استان اردبیل می‌تواند زمینه‌ساز معرفی هر چه بیشتر این آثار در سطح ملی شده و حضور هر چه بیشتر گردشگران را در منطقه تقویت کند که با توجه به مزایا و آثار مثبت این امر تلاش می کنیم تا این مهم محقق شود.

انتهای پیام/ ع

ثبت ملی آثار تاریخی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.