مرمت مسجد و آب انبار حاج ابراهیم در قزوین

مرمت و ساماندهی مسجد و آب انبار حاج ابراهیم در قزوین با ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در حال انجام است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: مرمت این بنای تاریخی شامل بدنه ضلع شرقی و غربی مسجد، نوسازی درب ورودی مسجد، بندکشی بدنه، تعویض آبرو‌های پشت بام و تمیزکاری و نظافت راه شیر آب انبار، مرمت بدنه راه شیر و مرمت کاربندی و ورودی است.

حضرتی اضافه کرد: در سال‌های گذشته مرمت بخش‌هایی از مسجد و آب انبار شامل ساماندهی مجموعه تاسیسات بهداشتی و تکمیل سردر وردی که قسمت‌هایی از آن تخریب شده بود زیر نظر میراث فرهنگی انجام شد.

به گفته وی، مسجد این اثر تاریخی دارای یک طبقه ونیم به همراه سقف شیروانی با خرپای چوبی است که با سقف کاذب زیر آن پوشیده شده و دیوار‌های مسجد نیز ستبر و باربر هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان گفت: مسجد و آب انبار حاج ابراهیم، از بنا‌های ارزشمند مربوط به دوره قاجار در شهر قزوین به شمار می‌رود که در بافت تاریخی قزوین ودر انتهای بازارآهنگر‌ها و محله دیمج قرار دارد.

حضرتی اضافه کرد: این بنا در اواخر سده سیزدهم هجری توسط حاج محمد ابراهیم از سرشناسان و توانگران شهر قزوین ساخته شده است.

وی افزود: این بنای تاریخی از سه بخش آب انبار در زیرزمین و مسجد و سرویس‎های بهداشتی در طبقه فوقانی در زمینی به وسعت حدود۲۰۰ متر مربع تشکیل شده و در سال ۱۳۹۱ با شماره ۳۰۹۷۳ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

ساماندهی مسجد و آب انبار حاج ابراهیم در قزوین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار