۱۲ هزار کودک یتیم در آذربایجان شرقی چشم انتظار یاری خیران

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: در استان نزدیک ۱۲ هزار کودک یتیم و محسنین وجود دارد که حامی ندارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ کلامی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی در مراسم افطاری ایتام تحت پوشش کمیته امداد در تبریز گفت:باتوجه به وجود  نزدیک ۱۲ هزار کودک یتیم دراستان  که حامی ندارند  امیدواریم امسال هم همانند سال‌های گذشته، خیران به یاری ایتام شتافته و سرپرستی و حمایت از آنان را عهده دار شوند.

به گفته وی آذربایجان شرقی پارسال در حمایت از ایتام و محسنین، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل کمیته امداد امام استان به اجرای طرح‌های مفتاح الجنه و همیان مولا هم اشاره کرد و گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی در ماه مبارک رمضان در قالب طرح مفتاح الجنه از ۳ هزار و ۲۰۰ خانوار مددجو دیدار و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را به منظور حل مشکلات مسکن، اشتغال، جهیزیه و درمان، به آنان پرداخت خواهند کرد.

کلامی در خصوص طرح همیان مولا هم گفت: برای استفاده از ظرفیت خیران در تامین نیاز‌های اولیه مددجویان تحت حمایت، امسال بیش از ۱۰ هزار کیسه همیان مولا برای جمع آوری کمک‌ها در میان خیران و اصناف استان توزیع شده است.

وی یادآور شد: خیران آذربایجان شرقی، پارسال در ماه مبارک رمضان، بیش از ۶ میلیارد تومان در قالب تهیه غذای گرم و سبد غذایی به نیازمندان کمک کردند.

مدیر کل کمیته امداد امام استان جمع آوری زکات فطره را یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد در ماه رمضان اعلام کرد و گفت: مبالغ زکات فطره پس از جمع آوری، میان نیازمندان آذربایجان شرقی توزیع خواهد شد.

گفتنی است:طرح اطعام ایتام به همت خیران و حامیان، تا پایان ماه مبارک رمضان در آذربایجان شرقی اجرا خواهد شد.

در نخستین افطاری امسال در تبریز، نماینده، ولی فقیه در استان و تعدادی از مسئولان استان، هم سفره ایتام بودند. 

 

انتهای پیام/ش

اجرای طرح اطعام ایتام به همت خیران و حامیان، تا پایان ماه مبارک رمضان در آذربایجان شرقی

برچسب ها: کمیته امداد ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار