توسط رسانه‌های رژیم صهیونیستی؛

لیست فرماندهان تحت تعقیب مقاومت فلسطین در غزه منتشر شد

شبکه عبری زبان «ریشت»، لیست «فرماندهان تحت تعقیب مقاومت» را که تل آویو آنها را در لیست جدید ترورها قرار داده است، منتشر کرد.

لیست فرماندهان تحت تعقیب مقاومت فلسطین در غزه منتشر شدبه گزارش  حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وابسته نظامی رژیم صهیونیستی در شبکه عبری زبان «ریشت»، لیست «فرماندهان تحت تعقیب مقاومت» فلسطین در غزه را که تل آویو آنها را در لیست جدید ترورها قرار داده ، منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، این شبکه صهیونیستی طی گزارشی که قبلا نیز لیستی از افراد تحت تعقیب رژیم صهیونیستی را منتشر کرده بود و برخی از آنها در جریان تجاوز اخیر این رژیم به نوار غزه در تابستان سال ۲۰۱۴ ترور شدند، اعلام کرد که محمد ضیف فرمانده کل گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس در راس فهرست خطرناک ترین افراد تحت تعقیب قرار دارد و تاکنون از عملیات های ترور متعدد جان سالم به در برده است که آخرین آنها در جریان تجاوز اخیر به نوار غزه در سال ۲۰۱۴ اتفاق افتاد و منجر به شهادت همسر و دخترش شد.

این پایگاه صهیونیستی خاطر نشان کرد که با وجود زخمی شدن ضیف در جریان عملیات های ترور نافرجام قبلی، وی همچنان رهبر نظامی درجه یک شاخه نظامی حماس به شمار می رود که همچنان گردان های قسام را اداره می کند.

فرد دومی که نامش در راس این لیست دیده می شود، مروان عیسی فرمانده کل گردان های قسام است که به گفته پایگاه ریشت عملا فرمانده قسام به شمار می رود و از بنیانگذاران این تشکیلات است که پروژه احداث تونل های مقاومتی را به راه انداخت و رابط میان گردان های قسام و ایران بود و علاوه بر این، یگان های کماندویی جدید گردان های قسام را راه اندازی کرد.

اما نفر سوم این لیست، احمد غندور مسئول تیپ شمالی گردان های قسام است که مسئول نبردهای صرت گرفته با ارتش صهیونیستی در جریان جنگ اخیر غزه بود و از چندین عملیات ترور به سلامت نجات پیدا کرده است و به تعبیر این پایگاه صهیونیستی «دستانش به خون تعداد زیادی از اسرائیلی ها آغشته است.»

پایگاه ریشت غندور را به مشارکت در اسارت گلعاد شالیت نظامی صهیونیست اسیر شده در سال ۲۰۰۶ متهم کرد و اعلام نمود که وی از معدود افراد تیم طراح و مجری عملیات اسارت شالیت است که در قید حیات است و اکثر اعضای این تیم توسط ارتش صهیونیستی ترور شده اند.

چهارمین فرد این لیست ایمن نوفل فرمانده تیپ استان مرکزی باریکه غزه در گردان های قسام است که در کنار نام غندور، نام وی نیز به عنوان یکی از بازهای حماس مطرح شده است و مسئول عملیات های رزمی و برنامه ریزی ها در وسط باریکه غزه بوده است.

سرگرد سعد علی فرمانده تیپ غزه پنجمین نفر این فهرست است که سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی شاباک وی را مسئول افزایش دقت موشک های حماس با همکاری برخی طرف های ترکیه ای می داند.

در این فهرست همچنین نام محمد سنوار فرمانده تیپ خان یونس در گردان های قسام هم دیده می شود که از دهه ۹۰ قرن گذشته در قالب تشکیلات قسام فعالیت می کند و از خطرناک‌ترین افراد تحت تعقیب به شمار می رود که از ۶ عملیات ترور جان سالم به در برده است و قبلا توسط رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین بازداشت شده بود.

وی برادر یحیی سنوار رئیس جنبش حماس در باریکه غزه است که قبلا در جریان جنگ اخیر غزه در سخنانی خطاب به مبارزان قسام گفته بود:«ما به لطف پایداری سرسختانه شما در نبردهای فرقان و سنگ های سجیل پیروز شدیم و در نبرد العصف الماکول نیز به لطف و یاری او پیروز خواهیم شد.»

در ادامه این فهرست نام  فرماندهان قسام در شهرهای مختلف نوار غزه مانند ایمن منصور، احمد حموده و عیاد شنباری هم که به ترتیب مسئولان شهرهای جبالیا، بیت لاهیا و بیت حانون هستند، دیده می شود.

پایگاه ریشت همچنین از برخی اسامی دیگر هم پرده برداشت که می توانند در فهرست ترورها حضور داشته باشند و از جمله آنها می توان به فرمانده قسام در منطقه رفح اشاره کرد که ارتش صهیونیستی چند روز قبل، از شناسایی وی توسط تک تیراندازان صهیونیستی در جریان مشارکتش در تظاهرات های حق بازگشت خبر داده بود.

در فهرست مذکور نام عماد عقل هم به عنوان "مسئول تهیه مواد منفجره و آموزش مبارزان در زمینه استفاده از مواد منفجره و غیره" دیده می شود و به گزارش پایگاه صهیونیستی ریشت، منزل وی بارها هدف حملات ارتش صهیونیستی قرار گرفته است و انفجارهای جانبی هم در جریان این حملات دیده شده است که نشان دهنده وجود مواد منفجره در این منزل است.

در این لیست همچنین نام ایمن صیام که به گفته پایگاه صهیونیستی ریشت مسئول سامانه های موشکی گردان های قسام است، دیده می شود. ارتش صهیونیستی قبلا مدعی ترور وی شده بود، اما او از این عملیات ترور نجات یافته بود. پایگاه خبری مذکور مدعی شده است که صیام دستورات لازم را به فرماندهان گردان های قسام در مناطق مختلف درباره میزان موشک هایی که باید در هر روز از جنگ شلیک کنند، می دهد.

پایگاه صهیونیستی مذکور خاطر نشان کرده است که تلاش های مکرر ارتش صهیونیستی برای ترور وی و شکست این تلاش ها، ارتش را در تنگنای سختی قرار داده است؛ چرا که این نهاد در جنگ سال ۲۰۰۹ در ترور صیام شکست خورد و در جنگ سال ۲۰۱۴ نیز اعلام کرد که او را ترور کرده است، اما بعدا مشخص شد که شخص دیگری را هدف قرار داده است.

علاوه بر این، در این لیست نام سرهنگ توفیق ابو نعیم فرمانده سرویس های امنیت داخلی در نوار غزه نیز دیده می شود و ادعا شده است که «در صورت آغاز جنگ جدید در نوار غزه، نیروهای تحت فرماندهی وی با ارتش صهیونیستی وارد جنگ خواهند شد.»

فتحی حماد وزیر کشور اسبق فلسطین فرد دیگری است که نامش در این لیست دیده می شود و پایگاه صهیونیستی ریشت وی را مسئول گروه موسوم به حامیان مسجد الاقصی دانسته است که ـ به ادعای این پایگاه ـ تشکیلات سری جنبش حماس است که ماموریت اجرای عملیات های سری ویژه از جمله؛ عملیات های ضد صهیونیستی را بر عهده دارد، اما جنبش حماس وجود چنین تشکیلات محرمانه ای را تکذیب می کند.

در این لیست نام محمد دبابش نیز به چشم می خورد که بر اساس ادعای پایگاه صهیونیستی مذکور، مسئول سازمان های اطلاعاتی حماس و عملیات های قاچاق سلاح است و «افراد کمی از جزئیات زندگی این فرد اطلاع دارند.»

پایگاه عبری زبان ریشت همچنین اعلام کرده است که در این زمینه اسامی زیادی وجود دارند که باید مورد بررسی قرار گیرند و از جمله آنها می توان به عبد الهادی صیام از فرماندهان گردان های قسام اشاره کرد که از چندین عملیات ترور نافرجام جان سالم به در برده است. نافذ صبیح فرمانده دیگر قسامی که در کنار عبد الهادی صیام نامشان به عنوان مسئولان هماهنگی میان رهبران سیاسی و نظامی در عرصه میدانی معرفی شده اند. آنها همچنین عضو شورای عالی نظامی وابسته به گردان های قسام هم هستند.

نافذ صبیح فرد دیگری است که در ماجرای تحویل گلعاد شالیت نظامی صهیونیست اسیر جنبش حماس در باریکه غزه به مصر، در کنار شهید احمد جعبری فرمانده سابق قسام دیده شد و از سال ۱۹۹۶ نام وی در فهرست افراد تحت تعقیب شاباک قرار دارد؛ چرا که وی یکی از طراحان عملیات خط ۱۸ در قدس در همان سال بود.

در این لیست، نام برخی افراد تحت تعقیب در خارج از فلسطین مانند دکتر معن خطیب هم دیده می شود که در سال ۲۰۱۵ نام وی به عنوان مسئول منطقه مالزی در شاخه نظامی حماس مطرح شد. اسامی محمود عطون و موسی عکاری از فعالان حماس در ترکیه نیز در این لیست دیده می شود. آنها متهم به انتقال پول به باریکه غزه و کرانه باختری به منظور استفاده از آنها برای اجرای عملیات های نظامی هستند.

در پایان این گزارش آمده است که علاوه بر این افراد، نام افراد دیگری هم در لیست ترورها دیده می شود که از جمله آنها می توان به فرمانده یگان نیروهای ویژه گردان های قسام اشاره نمود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار