سیل و سیلاب ۵۰ میلیارد به ابنیه و راه های آذربایجان غربی خسارت زد

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سالجاری بارش باران و وقوع سیل و سیلاب ۵۰ میلیارد ریال به ابنیه و راه‌های استان خسارت وارد کرده است.

سیل و سیلاب ۵۰ میلیارد به ابنیه و راه های آذربایجان غربی خسارت زدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ارسلان شکری با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون بر اثر بارش باران و وقوع سیلاب به بخشی از ابنیه و راه‌های استان خسارت سنگینی وارد شده است افزود: در این راستا به بیش از ۱۰ دهنه از پل‌های استان بخشی از راه‌های شهری و روستایی استان در اثر بارندگی‌های اخیر خسارت وارد شده است.

وی برآورد خسارت‌های وارده به راه‌ها و ابنیه استان را ۵۰ میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: اقدامات اساسی‌تر در حوزه جبران خسارت‌های حوزه راهسازی باید از محل منابع مدیریت بحران تامین بشود.

شکری با بیان اینکه بعد از تصویب اعتبارات، کار‌های اساسی‌تر از جمله احداث پل‌های تخریبی در دستور کار قرار می‌گیرد اظهارداشت: شکستن علایم و تابلو‌های ایمنی و هشداردهنده، رسوب گذاری پلها، غیرفعال شدن روند اجرای عملیات راهسازی از جمله خسارت‌های ناشی از جاری شدن سیل در جاده‌های استان است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت:هم اکنون عملیات خاکبرداری در راه‌های روستایی شوسه عملیات ترمیم و بازسازی راه‌های روستایی، اصلاح بهسازی نقاط آسیب دیده جاده‌های استان و بازسازی ابنیه فنی، پاکسازی محور‌ها از گل و لای و رسوب در دست اقدام است.

وی از شناسایی ۴۴ نقطه حادثه در استان نیز خبر داد و افزود: مقرر شده با تامین نیمی از اعتبارات مورد نیاز حذف این نقاط حادثه خیز از سوی استانداری آذربایجان غربی ۲۲ نقطه حادثه خیز امسال اصلاح و بازسازی شود.

شکری با بیان اینکه امسال تحت عنوان سال ایمن سازی محور‌های ارتباطی نامگذاری شده است گفت: محدودیت‌های اعتباری مانع از اجرای تمامی طرح‌های مدنظر برای ایمن سازی جاده‌های استان و بهسازی روند تردد‌های بین شهری است، اما براساس اولویت این طرح‌ها نسبت به ایمن سازی نقاط پرحادثه و توسعه و بهسازی راه‌ها اقدام می‌شود.

انتهای پیام/ز

سیل به راه های آذربایجان غربی خسارت زده است

برچسب ها: بارش باران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.